Belföld

Felújítják a vasúthálózatot és az állomást

Áprilisban elkezdődik aszékesfehérvári vasútállomás és vágányhálózat felújítása, a nettó 33,4 milliárd forintos beruházás a tervek szerint 2016 végén fejeződik be - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Pénteken.

Közleményük szerint a beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében valósul meg uniós források felhasználásával.

A vasúti pálya felújítását a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb ajánlatot adó SDD Konzorcium,(Subterra a.s. (Bezová), Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft.) végzi nettó 24,9 milliárd forintért. Az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg nettó 8,5 milliárd forintból.
Emlékeztettek rá, hogy Székesfehérvár a Magyarországon áthaladó V. számú korridor (Velence-Trieszt-Fiume-Ljubljana-Maribor-Budapest-Ungvár-Lvov-Kijev) egyik legjelentősebb vasúti csomópontja. A székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt.

A beruházás során a régi, elavult vasúti pályát, villamos felsővezetékeket, műtárgyakat, biztosítóberendezést részben lebontják, majd újakat építenek, illetve a meglévőket felújítják. A korszerűsítés során két kilométer vonalhosszon 19 kilométernyi vágányt átépítenek, perontetőt és közvilágítást létesítenek, illetve 3 peronliftet és 2 csarnokliftet telepítenek.

A fejlesztést követően az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, a mellékvágányokon pedig óránként 40 kilométer lesz a vonatok megengedett sebessége, szemben a jelenlegi 40-20-10 kilométeres óránkénti megengedett sebességgel.

A beruházás részét képezi a Széchenyi úti közúti aluljáró és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljáró korszerűsítése is. A vasútállomás épületét a hozzá csatlakozó gyalogos aluljáróval együtt átalakítják. Ezen kívül egy új gyalogos felüljáró épül, amely további kapcsolatot biztosít a város és a vasútállomási peronok között.

Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonal korszerűsítése: a teljes vonalszakaszon akadálymentes közlekedést biztosítanak a magasperonok és a liftek, az új elektronikus biztosítóberendezés pedig megteremti az óránkénti 160 kilométeres pályasebesség feltételeit. A beruházás révén 8 perccel csökkenhet a menetidő a Budapest-Székesfehérvár vonalon.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik