Belföld

Újra beindulhat a hajógyártás Szegeden

Újraéledhet Szegeden a hajógyártás, ugyanis a KÉSZ Csoporthoz tartozó Mahart Tiszayacht Kft. szeged-tápéi üzeméből csütörtökön túlméretes szállítmányként indult útjára a 45 tonnás, közel 100 fős Kisfaludy személyhajó fémszerkezete.

A tervek szerint idén már több városi kikötő acélszerkezetét, úszóegységeket és hajókat is  Szegeden készítenek. A Kisfaludy személyhajó acélszerkezetének a gyártását 2013 decemberében kezdték el a KÉSZ Csoporthoz tartozó Mahart Tiszayacht Kft. szeged-tápéi üzemében.

A most elkészült úszómű 26 méter hosszú, 9,5 méter széles, tömege 45 tonna. A Kisfaludy hajót Siófokon fejezik be – közel 100 férőhelyes lesz és a belsejében egy múzeumot fognak kialakítani –, a tulajdonos elképzelésének megfelelően a nyári hónapokban már a Balaton vizét fogja szelni.

A szegedi hajógyártásnak volt olyan időszaka, amikor 360 főnek is adott munkát, ez 1990-re 90 főre esett vissza, és az óta rohamosan csökken. Pintyőke Marcell, a KÉSZ Csoport marketing és kommunikációs igazgatója kiemelte: „a régióban korábban meghatározó volt a hajógyártás. Uszálykészítés és tengeri hajók javítása is folyt Szegeden. Ennek azonban mára már nyoma sincs, nagy vízi járművek már jó ideje nem készülnek ebben a városban. Ezen szeretnénk változtatni és újra felvirágoztatni a szegedi hajógyártást, ezáltal új munkahelyeket teremteni, javítani a régió ipari termelésén.”

KÉSZ Csoporthoz tartozó Mahart Tiszayacht Kft. szeged-tápéi üzemében jelenleg 24 fő dolgozik. Ők építik a szegedi „Mini Kikötő”-t és a hozzá tartozó úszóegységeket is. Szintén itt készül a komáromi Monostori Erőd kikötőjéhez tartozó bejáróhíd és támdorongok is. Hosszú távú terveik között szerepel sólyapályák (más néven csúsztatógerenda), illetve különböző úszóművek felújítása is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik