Belföld

20 éves a Fehérvár Rádió

zenet-hallgat(210x140)(1).jpg (zene, fülhallgató, rádió, )
zenet-hallgat(210x140)(1).jpg (zene, fülhallgató, rádió, )

A média piacán a rádiózás nagy változáson ment át a rendszerváltás óta. Az országos adók mellett mind nagyobb szerep jut a helyi rádióknak. A jelenről, a mindennapokról, helyzetükről, a lehetőségeikről beszélgettünk Lázár Papp Klaudia kereskedelmi és programvezetővel.

A Fehérvár Rádió az Öreghegyi Rádióállomáson (Donát utca 92.) készíti műsorát és innen is sugároz. Az állomás távíró-, illetve távbeszélő üzemként kezdte működését 1942-ben. A Fehérvár Rádió véglegesen 2004. szeptember 24-én költözött ide.

Komoly igény van a helyi hírekre és műsorokra

Novemberben fejeződött be a TNS Hoffmann-Mediameter konzorcium kutatása, amely az országos, a helyi adók hallgatottságát is mérte. A felmérés szerint tízből kilenc ember hallgat valamilyen rendszerességgel rádiót. Ez nagyon magas szám, de úgy vélem, egy helyi adót és egy országos médiumot nem érdemes összehasonlítani. Örömmel jelenthetem azonban,hogy a helyi rádióknak mérhetően magas a hallgatottsága,mert komoly társadalmi igény van a helyi ügyeket feldolgozó témákra, információkra, műsorokra. Ezek a helyi adók a hallgatói társadalomnak egy olyan szegmensét is kiszolgálják, amire egy országos médiának nincs lehetősége – mondta Lázár Papp Klaudia.

A hallgatók szerkesztőtársak is

A Fehérvár Rádióban erőteljesen jelen van a szocializáció funkció. Hallgatóink fontosnak tartják és igénylik is,hogy beleszólhassanak, jelen lehessenek életünkben, műsorainkban.

Hozzátette: mindenkinek rádiózni nem lehet. A Fehérvár Rádió fő célközönsége a helyi témák iránt érdeklődő 15-49 éves korcsoport. Olyan rádiót akarunk, amelyben egy élő közegben a tömegkultúra helyett egy értékközpontú műsor, igényes zenei világ szól, és az éter hullámhosszán minden erre nyitott emberhez eljut. Mivel a rádió függetlenségének biztosítása miatt csak kereskedelmi médiumként tudunk működni, teljes egészében a reklámbevételeinkből tartjuk fenn magunkat.

Van igény a reklámokra?

Az emberek ellenérzése a kereskedelmi csatornákat illetően a reklámok túltengése miatt van. Azonban a rádióreklámoknak megvan az az előnye,hogy a számok között kevésbé bosszantóak a reklámblokkok, mint egy televízióban egy izgalmas film közben – mondja a kereskedelmi és programvezető.

Politika a Fehérvár Rádióban

Független kereskedelmi rádió vagyunk, nemzeti elkötelezett tulajdonosi háttérrel. Hiteles, helyi hírekre alapozott tájékoztatást vállaltunk és végzünk a Médiatörvény és az újságírás etikai normáinak megfelelően – hangsúlyozza.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik