Belföld

Pénz,piac,tudás – Szakmai előadás vállalkozásoknak

piac és profit (előadás, konferencia, fórum, )
piac és profit (előadás, konferencia, fórum, )

Első helyszínként Székesfehérvár adott otthont a Piac&Profit Konferenciaközpont által szervezett „Pénz, de honnan?” című sorozatának.

A kis-, és középvállalkozások vezetői, döntéshozói átfogó képet kaptak a cégek rendelkezésére álló összes, kedvező feltételekkel igénybe vehető pénzforrásokról, a 2014-ben induló, új európai uniós operatív programokról.

Új feladatok

Viza Attila tanácsnok a mai rendezvényen elmondta, hogy önkormányzat és a gazdasági élet szereplői is nagy és új feladatok előtt állnak. A 2014-2020 közötti időszakra az Európai Unió átalakítja a pályázati rendszert és a forráselosztásban is új elveket és új mechanizmusokat vezet be. Székesfehérvár erre készülve már meg is kezdte Integrált Városfejlesztési Stratégiájának összeállítását, amely az elkövetkező években meghatározza és összehangolja minden további lépésünket.

A tanácsnok felhívta a figyelmet arra, hogy „fontosak, de nem elégségesek a jó földrajzi és történelmi adottságok, amelyekre Székesfehérvár építeni tudott és tud. A helyi vállalkozók saját életük tapasztalatával igazolhatják, hogy a folyamatos és töretlen fejlődés feltétele az összehangolt munka és a jó, kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés.  Céljaink eléréséhez elengedhetetlennek tartjuk az együttműködést a helyi társadalommal, a központi döntéshozókkal, és kiemelten a helyi gazdasági élet szereplőivel is.”

Büszkeségeink a helyi kkv-k

Viza Attila hozzátette: „Önkormányzatunk számára kiemelten fontosak a fehérvári – sokszor családi vállalkozásból kinövő – kis- és középvállalkozások, hiszen összességében sokszáz-sokezer embernek adnak munkát, fizetik helyben az adót és aktív résztvevői a helyi közösségeknek, hiszen itt élik mindennapjaikat is városunkban. Büszkék vagyunk a helyi gazdaságra, az Önök munkájára és eredményeikre!” – emelte ki a tanácsnok.

Szakmai roadshow

Az idei roadshow témái között szerepel a piacbővítés is, hiszen a hazai vállalatok legnagyobb problémája a piacszerzés. Ennek egyik formája lehet a külpiacokon való terjeszkedés. A határon túli kereskedelemmel kapcsolatos segítség részét képezi a megfelelő partnerek és intézmények feltérképezéséhez nyújtott tanácsok. A vezetők alkalmazható támpontokat kapnak, hogyan terjesszék ki cégüket a határokon túl.

A program a KKV-Akadémia témái közül is felsorakoztatta a legnépszerűbbeket, rávilágítva arra, hogy a pénz és a piac mellett a tudás a legfontosabb üzleti tényező.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik