Belföld
facebook(430x286)(1).jpg (facebook, mobil)

Rászállt a Facebookra a politika

Farkas György
Farkas György

újságíró. 2014. 01. 28. 08:11

A közösségi háló felhasználói minduntalan politikusok személyes oldalainak fizetett ajánlójával találkoznak a jobb oldali hirdetősávban. A politikusok havonta százezres összegeket költenek erre – derült ki a Blikknek adott válaszokból. A Fidesz-frakcióvezető saját zsebből napi 10-15 dollárt, azaz havi 70-100 ezer forintot áldoz rá. Rogán Antalt a belvárosiak keresték, hogy miért nincs a Facebookon, hiszen úgy sokkal könnyebb a kapcsolattartás. Eleinte idegenkedett tőle, de bevált. Sokkal rövidebb idő alatt tudja eljuttatni üzeneteit. Rogán azért fizet hirdetésért, hogy még több felhasználót érjen el.

Bajnai Gordon Facebook-oldalának népszerűsítésére az Együtt-PM „néhány százezer forintot” költ havonta. A szövetség oldalát is ugyanennyiért hirdetik. Az ok: a Facebook független, nincs rá hatással a fideszes politikusok kénye-kedve. Gyorsan és közvetlenül juttathatják el fontos üzeneteiket, a szimpatizánsok ráadásul visszajelezhetnek – indokolta az Együtt-PM.

Ugyanezért szereti a közösségi oldalt Mesterházy Attila. A baloldal miniszterelnök-jelöltje szerint a modern kampány része lett a Facebook, nincs akkora médiafelülete az MSZP-nek, amivel elérhetnék a választókat. Ezért a kampányukban sokkal nagyobb szerepet szánnak ennek, mint korábban, és saját- és kampányforrásból finanszírozzák. Papcsák Ferenc fideszes képviselő és zuglói polgármester alkalmanként ad ki pár tízezer forintot egy-egy „ajánlóra” a Facebookon. Profilját maga kezeli, de oldala gondozásában néha munkatársai segítik.

Siska Mátyás internet- és közösségimédia-szakértő szerint a közösségi médiát a politikusok ma már tudatosan használják, a többivel egyenrangú kampányeszköz, a kis pártoknak ráadásul az elsődleges és még megfizethető felület. Nagy előnye, hogy a lehető legpontosabban tudják megcélozni a kívánt közönséget koruk, nemük, lakóhelyük alapján.

A Facebooknál a Blikk érdeklődésére azt közölték: nem áll módjukban érdemben válaszolni a politikusok hirdetési költéseiről.

Mint korábban megírtuk, több mint 200 ezer lájkolójával messze Orbán Viktor a Facebook-piacvezető a magyar politikusok közül. A kormányfő meg is köszönte ezt Facebook-követőinek, akiktől azt kérte, maradjanak együtt, hiszen nélkülük „aligha tudták” volna az elmúlt években megújítani az országot, Orbán Viktor azt mondta:  Facebook-követői tábora lassan eléri Debrecen lakosságának számát, “Kósa Lajos tehát lassan lehagyva”. Hozzátette, reméli, még többen lesznek és “indulhatunk Tarlós erődítményei ellen is”.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Tiborcz-Istvan-Orban-Viktor(960x640).jpg (Array)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.