Belföld

Bajok az új trolival

Tesztelik-az-uj-trolit-Szegeden(650x433)(1).jpg (Tesztelik az új trolit Szegeden)
Tesztelik-az-uj-trolit-Szegeden(650x433)(1).jpg (Tesztelik az új trolit Szegeden)

Több műszaki hiba miatt leállították a tesztelést, ezért lehet, hogy nem a vadiúj, hanem a régi járművekkel indul majd az új, 10-es vonal.

Bár az új troli megkapta a típusbizonyítványt és a műszaki vizsgán is átment, a kötelező, 1000 kilométeres próbaút alatt több műszaki probléma is fellépett, ezért leállították a jármű tesztelését Szegeden.


fotó: Iványi Aurél

A gyártó már dolgozik a problémák kijavításán, a magyar szakemberekhez csatlakoznak a hajtást szállító Skoda szerelői is. Ígéretük szerint december 18-ig kijavítják a hibákat.

Az apróbb gondok mellett a csuklószerkezet forgótányérjának beállításával volt baj, és az akkumulátorok üzemi hőmérsékleten tartásával adódott probléma – értesült a Délmagyarország, azonban az SZKT az ügyben nem nyilatkozik.

A fennakadás ellenére biztosra vehető, hogy az új, a Tarjáni Víztorony tér és a klinikák között közlekedő, 10-es vonalat az eredeti terveknek megfelelően december 20-án átadják, legrosszabb esetben kezdetben nem az új járművekre szállhatunk fel.

Késés a kezdetektől

Törvényességi vizsgálatok miatt jelentősen késett a szegedi troli közbeszerzése. Miután igazolódott a folyamat szabályossága, a gyártó végül csak az idén nyáron tudta leszállítani az első, speciálisan a szegedi igényekre szabott járművet.

A prototípus 124 utast tud szállítani, alacsonypadlós, a meleg napokban pedig klíma hűti a levegőjét. Az elektromos felsővezeték meghibásodása esetén sem marad az út közepén a vontató megérkezéséig, ugyanis 7 kilométert csak az akkumulátorai segítségével is meg tud tenni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik