metro(430x286)(1).jpg (metró)
Belföld

Komoly gondok lehetnek a 2-es metróval

Az új jármű tesztje során nem megfelelő helyen nyíltak az ajtók, és olyan is előfordult, hogy sem az irányítórendszer, sem a vezető nem tudta lefékezni a járművet az állomásnál – értesült a Világgazdaság.

Bevételkiesést nem, extra kiadásokat viszont jelentett a BKV-nak, hogy elhúzódott a kettes metró új, Alstom gyártmányú szerelvényeinek, illetve az azok működését irányító, Siemens biztosító- és irányítóberendezések működésének összehangolása.

„A BKV a teszt időtartamának növekedéséből eredő minden költségét meg kívánja téríttetni a Siemensszel” – tájékoztatták a Világgazdaságot a közlekedési társaságnál. A többletköltségekről a Siemenstől azt a választ kapták, hogy „a próbaüzem minden hasonló projekt szerződésben szereplő, tervezett része”.

A Világgazdasághoz egyre több műszaki problémáról érkezett hír. Ilyen az új járművek ajtajának rossz időben és helyen történő nyílása, záródása, a nem megfelelő helyen való megállás. Állítólag megesett, hogy megállás nélkül száguldott át egy szerelvény egy megállón, mert sem az irányítórendszere, sem a vezetője nem tudta lefékezni. Még sínt is kellett hegeszteni. A műszaki problémák miatt nemrég Budapesten tárgyalt a Siemens egyik magas beosztású vezetője is.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.