Dorosz azt követően kérdezte a láncszerű sebességmérésekről a minisztert, hogy a hvg.hu azt írta, két hét alatt mintegy 1300 gyorshajtót bírságoltak meg, összesen 10,5 millió forintra. Az ellenőrzés eredetileg december közepéig tartott volna, ám azt idő előtt leállították, noha a program elindítása előtt is egyértelmű volt, hogy a rendőrség kifejezett célja a minél több bírság beszedése. Az ellenzéki képviselő szerint miközben nő a bűnözés, rendőri feladat lett a lakosság megsarcolása.
Nem pénzkérdés?
A belügyminiszter szerint a rendőrségi sebességmérők célja kizárólag a közlekedésbiztonság javítása. „A baleseti statisztikák folyamatosan javulnak, jelentősen visszaesett a közlekedési balesetekben elhunytak vagy megsérültek száma.” A már elért eredmények megőrzéséhez és további javításához elengedhetetlen a már korábban bevált ellenőrzési módszerek alkalmazása.
Célt ért, felfüggesztették
Pintér szerint a „Lavina” elérte célját, ezért felfüggesztették. A koncentrált ellenőrzések tapasztalatainak szakmai értékelése alapján megállapítható, hogy továbbra is van létjogosultságuk az ilyen típusú akcióknak, mert hatékonyan lépnek fel a közlekedési szabályszegések ellen és ezáltal hozzájárulnak a közlekedésbiztonság javításához. A közlekedési ellenőrzések nem a közlekedés résztvevői ellen irányulnak, hanem értük, és a szabályok betartása érdekében történnek.