Belföld

M85: Két év múlva jön a megváltás Csornán?

A város központján naponta húszezer jármű halad át, ennek nagy részét a kamionforgalom teszi ki. A lakók évek óta a gyorsforgalmi útra várnak.

(forrás: Wikipédia)

Ugyan ígéretekkel már tele a padlás a csornai és a 86-os főút mellett élő embereknél, most úgy néz ki, két éven belül megoldódnak a problémák. Az M85-ös gyorsforgalmi út Csornát elkerülő szakasza, illetve a hozzá tartozó felüljárók is elkészülhetnek 2016-ra.

A közel 12,5 kilométer hosszú, 2×2 sávos Csorna elkerülő út megépítésével megvalósul a város keleti elkerülése. Csorna központjában jelenleg naponta 19.256 jármű halad át, amelyből 7500 a nehézmotoros forgalom. Az elkerülő az M85 gyorsforgalmi út 20,8 km szelvényétől indul, Csorna keleti különszintű forgalmi csomópontján át a Keszeg-ér mellett halad tovább és éri el az M85-M86 északi elválási csomópontot.

(fotó: Takács)

Az elválási csomópont után a nyomvonal 3,5 kilométer hosszan 2×3 sávon halad tovább az M85-M86 déli elválási csomópontja felé, közben külön szinten keresztezi a Csorna – Pápa vasút vonalat. A M85-M86 déli elválási csomóponttól 2×2 sávos paraméterekkel folytatódik az első ütem dél (Szombathely) felé Szilsárkánytól északra kiépítendő különszintű 86-os úti csomópontig (Csorna dél).

Az első ütem része északi irányba az M85-M86 északi elválási csomópontból kiinduló 86-os főúti északi visszakötés 2×1 sávon (Csorna észak). Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat létesítünk. A beruházás keretében három körforgalom épül a 86-os számú főúton, 86 m kerékpárút, 75.000 m2 vadvédő kerítés, 17 felüljáró és aluljáró. A NIF Zrt. kiemelten kezeli a környezetvédelmi szempontokat, a területen 8837 fát és 219.671 cserjét telepítünk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik