Belföld

Bírság a TV2-nek burkolt reklám miatt

Pénzbüntetést kapott a TV2, mert reklámértékű információkat jelentetett meg a Mokka című magazinműsorában.

A jogsértés miatt a Médiatanács négyszázezer forintos bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeres műsorfigyelő elemzése burkolt reklámot szűrt ki a Mokka egyik áprilisi adásában. A hivatal munkatársai megállapították, hogy a TV2 reggeli műsorában egy riportnak szánt összeállítás egy szolgáltatást burkolt módon népszerűsített.

A bejátszásban olyan reklámértékű információkat közölt, amelyek a riportban megszólaltatott céget népszerűsítették. A médiatörvényben foglaltakból az következik, hogy a termékek vagy szolgáltatások ilyen hangsúlyos bemutatása már nem tájékoztatásnak, hanem hirdetésnek minősül, így azt csak a reklámokra vonatkozó szabályok szerint lehetett volna bemutatni.

Az NMHH szakértőinek előterjesztése alapján a Médiatanács megállapította a jogsértést. A testület nem először marasztalta el a TV2-t burkolt reklám miatt. Hasonló jogsértés miatt legutóbb júliusban a testület 350 ezer forintra büntette a televíziót. A médiatörvény rendelkezéseivel összhangban, az arányosság és fokozatosság figyelembevételével most 400 ezer forintos bírságot állapítottak meg.

Az arányos bírságkiszabás célja, hogy a jövőben visszatartsa a csatornát a hasonló jogsértésektől. A Médiatanács fontos céljának tartja, hogy nézők érdekeit védve következetesen fellépjen a jogsértő reklámozási gyakorlat ellen. A reklámszabályok megsértése miatt a Médiatanács leggyakrabban a kereskedelmi tévékre szab ki bírságot. A Médiatanács 2011 óta a burkolt reklámok közzététele miatt eddig összesen 11 alkalommal marasztalta el a TV2-t összesen több mint 1,6 millió forintos bírsággal sújtva a szolgáltatót a jogsértő hirdetések megjelentetése miatt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik