Belföld

Ősszel elkezdődik a Kecskemét északi elkerülő építése

utepites-kimle-kozut(1)(430x286)(1).jpg (útépítés, kimle, közút)
utepites-kimle-kozut(1)(430x286)(1).jpg (útépítés, kimle, közút)

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a 445. sz. Kecskemét északi elkerülő út 5. sz. főút - 44. sz. főút között szakasz építésének közbeszerzési kiviteli eljárása kapcsán. Az új nyomvonalon épülő 2x1 sávos szakasz építése 2013 őszén elkezdődik, várhatóan 2015 nyarára már használhatják a közlekedők.

A 10,3 km hosszú elkerülőn 7 db csomópont, melyből 2 db külön-szintű, 3 db körforgalom, 2 db hagyományos balra felállósávos csomópont, 3 db felüljáró, 2 db aluljáró és 1 vadfelüljáró épül. A fejlesztés két ütemben valósul meg 5,2 km hosszan a 441. sz. főút (Nagykőrösi út) – 5. sz. főút között, illetve 5,1 km hosszan a 44. sz. főút (Békéscsabai u.) – 441. sz. főút között.

A 44. sz. főúton a Mészöly Gyula úti jelzőlámpás csomópontot körforgalomra építjük át, majd – a régi Békéscsabai u. körforgalomban történő keresztezésével halad tovább és a Kafka Margit utcát szintbeni csomóponttal keresztezi – a 441. sz. főút feletti részt egy körforgalommal kombinált különszintű csomópontban éri el. A Cegléd-Szegedi vasútvonal felett – majd a Talfája köz alatt – Vacsi köznél szintbeni csomóponttal keresztez és a Hegedüs köz alatt elhaladva éri el az 5. sz. főút különszintű csomópontot új nyomvonalon, 2×1 sávos útszakaszként. Az elkerülő összesen 9,2 km hosszúságban párhuzamos és keresztező szervizút hálózat kiépítéssel és kerékpárút korrekcióval épül meg.

A beruházás során kiemelt figyelmet fordítunk a környezetvédelemre 1 km hosszan vadvédő kerítést, 2,5 km hosszan zajvédő falat létesítünk, valamint 125.000 db fát ültetünk és 16.900 m2-en erdősítünk.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Az elkerülő megépítésével az 5. sz. és a 44. sz. főút tranzitforgalma jelentősen csökkenni fog, javul a közlekedés biztonsága, mérséklődnek a környezeti ártalmak. A NIF Zrt.-nél jelenleg folynak a Kecskemét térségi elérhetőségét javító további fejlesztések előkészületei. Forrás rendelkezésre állása esetén 2014-ben megkezdődhet az 54. sz főút M5-5. sz. főút négy-sávosítása, majd 2015-ben az 52. sz. főút bevezető szakaszának és a Nagykörút (a Bethlen krt.-n és a Kurucz krt. hiányzó), illetve a 441. sz. (Nagykőrösi út) bevezető szakaszának 4 sávosra építése. Ezen felül a 445. sz. főút meghosszabbításával a Hetényi elkerülő kialakítása is megvalósulhat.”

A Kecskemét északi elkerülő kivitelezési közbeszerzési eljárására két pályázat érkezett. A nyertes az összességében a legolcsóbb ajánlatot adó, Duna Aszfalt Kft., a szerződés összege nettó 13.595.146.613 forint. A másik érvényes ajánlatot a Colas Hungária Zrt. nyújtotta be, ajánlatának összege 13.793.005.800 forint volt. Az építést a Duna Aszfalt Kft. az ősz folyamán megkezdi.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik