Belföld

Íme a győri Audi új büszkesége!

Az A3 limuzinnal az Audi a legnagyobb globális piaci szegmensben, a kompakt limuzin osztályban jelenik meg tavasszal.

Az A3 limuzinnal az Audi a legnagyobb globális piaci szegmensben, a kompakt limuzin osztályban jelenik meg tavasszal. A dinamikus négyajtós az A3 modellsorozat valamennyi erősségét egyesíti a könnyűépítésnek köszönhető alacsony tömegtől, az erős és nagy hatékonyságú hajtásrendszeren át a high-end infotainment-berendezésekig és vezetést-támogató rendszerekig. A modellsorozat csúcsa az S3 limuzin 221 kW (300 LE) teljesítménnyel.

Külső dizájn

Formavilága az Audi sportosan elegáns karakterét képviseli. Az A3 limuzin 1,8 méter széles, 11 milliméterrel szélesebb, mint az A3 Sportback. Magassága 1,42 méter. A motorháztető kontúrja, a lökhárítók és a Singleframe rácsok esetében is sajátos karaktert képvisel a négyajtós modell. A hátsó spoiler a csomagtérfedélbe integrált. A piaci bevezetéstől kezdve az Audi a modellt teljes LED fényszóróval is kínálja, amely a LED- technika fejlesztésének újabb szintjét és a markáns megjelenését képviseli.

Karosszéria

Az 1.4 TFSI erőforrással a limuzin önsúlya már csak 1 250 kilogramm. Az alacsony tömeg és a szilárdság érdekében az Audi a vezetőcellában számos, formára edzett acélból készült alkatrészeket használ, míg a motorháztetőt alumíniumból készíti el. Így a karosszéria nagy szilárdságot, ütközésbiztonságot és akusztikus kényelmet biztosít.

Az enteriőr és az erőforrások esetében sem változik a helyzet, ezek fejlesztése során is szigorúan mérvadó volt a könnyűépítés koncepciója. Ezáltal a négyhengeres motor szinte alig nyom többet 100 kilogrammnál.

Erőforrások

A németországi és európai piaci bevezetésekor a limuzint három négyhengeres motorral kínálják. Az újjáfejlesztett erőforrások ötvözik az Audi hatékony technológiáit – a közvetlen befecskendezést, a turbófeltöltést, az innovatív hőszabályozást és a start-stop rendszert.

A teljesítmény a 2.0 TDI esetében 110 kW (150 LE), a forgatónyomaték 320 Nm. 8,7 másodperc alatt gyorsítja az A3 limuzint 0-ról 100 km/h-ra, egészen a 220 km/h-s csúcssebességig. Átlagosan 4,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en – amely 107 g/km szén-dioxid-kibocsátási értéknek felel meg.

A teljesítmény 1.4 TFSI erőforrás esetében 103 kW-ra (140 LE) és 250 Nm-re módosul. A COD hengerlekapcsolási rendszer (cylinder on demand) alacsony terhelés esetében leállít két hengert. Az 1,4 literes erőforrás átlagosan csak 4,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en, a CO2-kibocsátás értéke 109 g/km. A 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás csupán 8,4 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 217 km.

Az 1.8 TFSI 132 kW-el (180 LE) teljesítménnyel és 250 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedik. High-end technológiák sokaságát kínálja fel, ezek közé tartozik a duális befecskendezés is. 7,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h- ra, 235 km/h-s csúcssebességgel sportos vezetői élményt nyújt. Átlagosan 5,6 litert fogyaszt 100 km-en, a CO2-kibocsátási étéke 129 g/km.

Az erőforrástól függően a manuális hatfokozatú váltó vagy az S tronic kerül beépítésre. A dupla tengelykapcsolós váltó az erőfolyam megszakítása nélkül finoman váltja a sebességeket. A D fokozati tartomány maximális hatékonyságra van programozva, a sportos S tartományban a fordulatszám magasabb. A vezető dinamikus Audi drive select rendszer segítségével az S tronic efficiency-módban olyan üresjáratot kínál, mely minimalizálja a fogyasztást.

Futómű

A szegmensének első helyét az Audi A3 limuzin futóművének köszönhetően érte el. Ennek alapjait a finomított tengelysúlyelosztás (a motorizálástól függően, 60% elől, 40% hátsó viszonyban) képezi. Az összes motor 12 fokkal döntött, az első felfüggesztés lényegesen előrébb került.
Az első felfüggesztés esetében különválasztott lengőkarral kialakított McPherson -konstrukcióról van szó, amelynek komponensei alumíniumból készültek. Az elektromechanikus szervokormány hatékonyan, különböző támogató rendszerekkel dolgozik együtt. A négykaros hátsó felfüggesztések szintén segédvázhoz csatlakoznak, és lengőkarjaik nagy szilárdságú acélból készülnek. A spirálrugók és a lengéscsillapítók különválasztott beépítésben kaptak helyet.

Az Audi A3 Limuzin 16-18 colos kerekeken gurul; a quattro GmbH akár 19 colos átmérőjű kerekeket is szállít.

Belső tér

Az Audi A3 limuzin enteriőrjénél is figyeltek a legapróbb részletekre. A vezetőinformációs rendszer (FIS) opcionálisan választható színes kijelzője a grafikákat 3D-ben mutatja. AZ MMI multimédiás rendszer kezelőpanelje a kardánalagútra épített konzolon kap helyet.
Az automata váltó a kormányról is vezérelhető. Az elektromechanikus kézifék a középkonzolról aktiválható. Rendelhető alul egyenesített multifunkciós kormánykerék és sportülés is.

Az Audi A3 limuzin csomagtere 425 liter, amely a hátsó ülések előre hajtásával tovább bővíthető.

Infotainment és Audi connect

Az A3 limuzin is az új moduláris infotainment készletet (MIB) használja, amelynek az élén az MMI Navigation Plus áll, DVD meghajtóval és egészszavas hangvezérléssel. A nagyfelbontású 7 colos monitor a térképet részletes 3D grafikákkal mutatja. Bluetooth kapcsolattal mobiltelefonok és mobil zenelejátszók is csatlakoztathatók az MMI Navigation Plus-hoz.

Választható Bang & Olufsen hangrendszer, 705 W-os, 5.1-es erősítővel, 14 hangszóróval, az első ajtókban a mélynyomóknál LED-ekkel megvilágított hangszórókerettel.

Az Audi connect minden olyan technológiát egyesít, amely a vezetőt az autóval, az internettel, az infrastruktúrával és más járművekkel összeköti. Az Audi ezt a rendszert még vonzóbbá tette – az internet kapcsolat, ahol csak lehetséges az extragyors standard LTE rendszeren keresztül fut. Az LTE- telefonmodul az eddigi UMTS- modult helyettesíti, ahol az autóban mintegy 100 MBit/s letöltési sebesség érhető el.

Az Audi connect által az autó utasa az integrált WLAN- Hotspot-on keresztül internetezhet és e-mailezhet. Az Audi internet szolgáltatásai személyre szabhatók, a kínálatában a Google Earth képes navigációja, Google Street View, Audi online közlekedési információk és az Audi music stream alkalmazás, hírek és információk szerepelnek. Az online kommunikációs szolgáltatások, mint a facebook és a twitter az infotainmentbe integráltak.

Az Audi connect új szolgáltatása az A3 limuzinban debütál: ezek a parkolási információk, amelyek megmutatják a parkolóhelyeket, parkolóházakat és mélygarázsokat a kiválasztott cél közelében. Ahol lehetséges, ott a szolgáltatás megnevezi a szabad helyek számát és a parkolási díjakat is.

Felszereltség

Az Audi A3 limuzin gazdag szériafelszereltséggel rendelkezik. Így többek között található benne térd-légzsák is. A színes vezetőinformációs rendszer az Ambition és az Ambiente felszereltség esetében tartalmaz egy hatékonysági programot a sebességváltáshoz és figyelmeztet a szünet tartására is.

Az opcionális vezetési rendszerek is a felső kategóriába tartoznak: az adaptive cruise control (ACC) 150 km/h sebességig megtartja a kívánt távolságot az limuzin előtt haladó járműhöz képest, az Assistenz Paket-tel ez 200 km/h sebességig érvényes. Összehangolva az S tronic-kal az ACC ehhez még egy STOP & GO funkciót is tartalmaz alacsonyabb sebességekhez.

Rendelhető panoráma üvegtető és Xenon Adaptive Light, ami a navigációval együttműködve világítja meg az utat. A sávtartó kamerája a közlekedési táblákat is felismeri és informálja a vezetőt.

A piac

Az A3 limuzinnal az Audi belép a világszerte legerősebb piaci szegmensbe, a kompakt limuzin osztályba.
Németországban és számos európai országban a négyajtós modell ősszel kerül az értékesítésekbe. A modell alapára 1.4 TFSI erőforrással 25 000 euró.

Az Audi S3 limuzin

Pár hónappal az új limuzinsorozat megjelenése után jön a csúcsmodell, az S3 limuzin. A 2.0 TFSI erőforrása 221 kW (300 LE) teljesítményt nyújt, forgatónyomatéka 380 Nm. A négyhengeres motor a legmodernebb technológiákat egyesíti, így többek között a duális befecskendezést és az Audi valvelift systemet.

Az Audi S3 Limousine S tronic váltóval 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, manuális váltóval ez 5,3 másodpercet vesz igénybe. 250 km/h-nál a sebesség már elektronikusan szabályozott. A négyhengeres turbómotor átlagosan 6,9-7,0 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, amely 159-162 g/km szén-dioxid-kibocsátási értéknek felel meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik