Belföld

A kormány kiáll a Tesco mellett

Varga Mihály elmagyarázta, mire jó egy stratégiai együttműködési keretmegállapodás.

A Tesco jelenleg több mint 1300 vállalkozással működik együtt, termékeinek mintegy 80 százaléka Magyarországon bejegyzett szállítótól származik – emlékeztetett a nemzetgazdasági miniszter, aki Volner János képviselőnek válaszolt. A Jobbik politikusa arról kérdezte Varga Mihályt, hogy „érdemes-e támogatni egyáltalán a multinacionális vállalatok munkahelyteremtését, valóban előnyös-e a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel kötött stratégiai megállapodás”.

A miniszter szerint a megállapodás kiemelt célja a hazai beszállítói háttér erősítése és a magyar termékek térnyerésének elősegítése. „A megállapodás keretében a Tesco kifejezi készségét arra, hogy az elkövetkező években törekedni fog a magyar áruk és a hazai beszállítók termékei részarányának növelésére, illetve külföldi térnyerésének elősegítésére. A cég ötszázféle saját márkás terméke közül 140 magyar beszállítóktól származik, és Lengyelországban, Szlovákiában, Csehországban is megvásárolható. Az exportált magyar termékek közül megemlítendő a baromfi és húskészítmények (pl. szalámi) és a bor”.

Az egyes vállalatokkal megkötött megállapodások szövegszerűen hasonlóak, azonban a cég tevékenységéhez igazodva egyes részek között hangsúlybeli eltérések mutatkozhatnak – írta a miniszter. Varga Mihály kiemelendőnek nevezte, hogy „tisztán magyar tulajdonú vállalattal is kezdeményezett, illetve már zárt le egyeztetést a kormányzat, ugyanakkor a megállapodások egyik elsődleges célja multinacionális vállalatok hazai gazdasági beágyazottságának erősítése”. A stratégiai együttműködési keretmegállapodások alapvetően politikai jellegű, az önkéntesség elvén alapuló szándéknyilatkozatok, nem támogatási szerződések, nem tartalmaznak támogatás vagy adókedvezmény odaítéléséről szóló rendelkezést, illetve egyéb vagyoni előnyre utaló vállalást – írta Varga Mihály.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik