Egy másik metszetben egyre inkább a kis- és középkategóriás autók tűnnek el, ezzel a biztosító adatai alátámasztják az ORFK nemrégiben publikált adatait. Ez utóbbi szerint a BMW a 2011. évi ötödik helyről tavaly a kilencedik helyre csúszott vissza az ellopott gyártmányok rangsorában. Az előkelő helyeket a Volkswagen, a Suzuki, az Opel, a Ford és a Renault szerezték meg.
A Genertel nemrégiben vizsgálatot végzett arról, hogy az autótulajdonosok milyen kártól félnek leginkább. A tízes skálán 6,3 ponttal vezetett a töréskár, míg a lopás – 3,8 ponttal – a második helyre került. Vagyis kevésbé félnek a tulajdonosok az autó teljes elvesztésétől, mint részleges törésétől.
A biztosító két-három lopásgátló eszköz párhuzamos alkalmazását javasolja. Ilyen például a jól felszerelt indításgátló, valamint a kormányzár és a riasztókészülék. Az eredmény általában az, hogy a tolvaj inkább könnyebben elérhető célponttal próbálkozik.