Belföld

Akváriummá alakul az iskolafolyosó

Egy kétéves nemzetközi program részeként több budapesti diák utazhatott ki tavaly Szicíliába, tanáraik idén Barcelonában vettek részt egy találkozón. Az iskolájukat pedig nemsokára hatalmas akváriummá változtatják.

A pesthidegkúti Klebelsberg Kuno Általános Iskola és Gimnázium 2011 szeptemberében csatlakozott egy, a víz témája köré épített Comenius-projekthez (hivatalos nevén: az Egész életen át tartó tanulási program részeként, a Tempus Közalapítvány által támogatott Comenius iskolai együttműködés projekthez). Az angol nyelvű nemzetközi projektben összesen nyolc ország diákjai – a fővárosi iskola tanulói mellett osztrákok, finnek, észtek, portugálok, spanyolok, belgák, olaszok – vesznek részt.

A diákok szempontjából nézve a fő cél, hogy környezettudatosabb felnőttekké, különböző nyelvi és szervezési feladataik segítségével Európában könnyedén mozgó állampolgárokká váljanak. Ehhez nem is elsősorban a megadott téma tanulmányozása, mintsem a rengeteg nemzetközi cserekapcsolat kialakítása és az angol nyelvű kommunikáció segít a diákoknak.

Az projekt eddigi szakaszában a diákok megtanulták, hogyan lehetnek környezettudatosabbak, hogyan gazdálkodhatnak vízzel, elkészítettek egy angol-magyar nyelvű prezentációt iskolájukról, térképet Budapest vízrajzáról és vízzel kapcsolatos érdekességeiről, készítettek egy angol nyelvű szótárt és egy magyarországi vízminőség – vizsgálatot is. A projekt részeként meglátogatták az Észak-pesti Szennyvíztisztító Telepet, a víz világnapján az iskola összes diákjával kitöltettek egy kérdőívet, hogy ki mennyi vizet fogyaszt otthon.

Tavaly májusban 3 diáknak lehetősége volt Szicíliába utazni, ahol az addigi kutatási eredményeiket mutatták be, továbbá a partneriskolákkal kidolgoztak egy a vízről, vízgazdálkodásról szóló nemzetközi összehasonlítást is. Októberben a két projektvezető, Tar Judit és Mandják Gertrúd tanárnő utazott Barcelonába, ahol az éves tanári találkozón külföldi kollégáikkal egyeztették és pontosították az erre az évre tervezett feladatokat.

A diákok idén azt tervezik, hogy a Víz Világnapja alkalmából az alsós tanárokkal és diákokkal együttműködve gigantikus akváriummá alakítják az iskola folyosóját. Áprilisra elkészítenek egy úgynevezett white bookot, melyben felsorolják és elemzik a környéken felmerülő vízzel kapcsolatos problémákat és felvázolják az esetleges megoldási lehetőségeket is.

Egyik és egyben legjelentősebb feladata a diákoknak egy turisztikai kiadvány megtervezése lesz, amely Budapestet mutatja be 24 óra a víz körül címmel. De készítenek egy diavetítést (angol nyelven) is, amely egy vízzel kapcsolatos magyar népmesét vagy novellát mutat be.

Idén is megrendezik a szokásos éves nemzetközi tanár-diák konferenciát is, ezúttal Helsinkiben, ahol 3-4 diák képviselheti országát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik