Belföld

Gyászhírbe burkolt reklám

Gyászhírnek indult, reklám lett a vége.

Egy szomorú levelet kapott lapunk a hétvégén, amelyben tudatták, elhunyt egy férfi. A levél alján azonban elalvásgátlót kínáltak akciós áron.

Íme, a levél:
Sajnálattal tudatjuk mindazokkal, akik
tisztelték és szerették, hogy ifj. Szamosi Pál
2013.02.12.-én autóbalesetben elhunyt.

A temetéséről a későbbiekben tájékoztatjuk a
rokonokat, ismerősöket.

A mély gyász pillanataiban is kötelességemnek
érzem, hogy figyelmeztessek mindenkit: bárkivel
előfordulhat hasonló tragédia, amely pedig
megelőzhető lenne. Szeretett férjem munka után,
álmosan indult haza, és elaludt vezetés közben.

Hihetetlen, de néhány héttel ezelőtt megéreztem
a bajt: az alábbi oldalt találtam az interneten,
és kértem őt, hogy vegyünk egy ilyen készüléket,
amely pont az elalvásos baleseteket előzi meg,
nem hagyja elaludni a sofőrt, de ő sokallta az
árát.

Istenem, ha akkor hallgat rám, még mindig élne…
Együttérzéseteket megköszönve, üdvözlettel
Erika

 

Megkérdeztük a reklámról az Önszabályzó Reklám Testület véleményét is. Kérdésünkre Fazekas Ildikó, a testület főtitkára elmondta, több szempontból is aggályosnak és felháborítónak tartja az efféle reklámot. Mivel azonban fogyasztói panaszt eddig nem kaptak az eset kapcsán, így ez nem a független szakértői bizottság hivatalos véleményét tükrözi.

Erkölcs

A főtitkár szerint a megküldött anyag szövegéből és formátumából nem derül ki egyértelműen és könnyen azonosíthatóan, hogy reklámról van szó, így ez a Magyar Reklámetikai Kódex 5. cikkelyének (1) pontjába ütközik.

A levél/reklám tartalma pedig a 3. cikkely (6) pontjába ütközik, amely szerint „a reklámozásban figyelembe kell venni ugyanis a társadalom általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normáit, valamint a közízlést”.  Bár a termék jellegéhez a baleset ügye kétségtelenül hozzátartozik, de álláspontom szerint a reklám a halált és a gyászt ilyen módon nem használhatja fel, ráadásul nem így, gyászjelentésnek álcázott módon – mondta Fazekas Ildikó.

Próbáltuk utolérni a hirdetőt is, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ a kérdéseinkre.

Ha Ön is találkozik sértő reklámmal, akkor ide kattintva bejelentést tehet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik