Belföld

Íme, a nemzeti médiabirodalom kulcsfigurái

Magyar-Nemzet(210x140)(1).jpg (magyar nemzet, napilap,)
Magyar-Nemzet(210x140)(1).jpg (magyar nemzet, napilap,)

Az Átlátszó és a Kreatív Online feltérképezte a rendszer személyi összefüggéseit, kik azok, akik révén az állam és a kormány beavatkozik a média- és reklámpiac erőviszonyaiba.

A törvények módosításával, a közbeszerzések vitatható lefolytatásával, esetenként megkerülési szándékával, és mint az egyik legnagyobb hirdetői szektor, a hirdetési pénzek bizonyítottan aránytalan elosztásával számos ponton mutatható ki az állam és a kormányzat piactorzító szándéka. Ez utóbbi elsősorban a közterületi, a rádiós és a nyomtatott sajtópiacon egyértelmű, pont azokban a médiapiaci szegmensekben, ahol a Fidesz-közelinek mondott üzletemberek médiapiaci érdekeltségeinek jelentős része található.

A magyar reklám- és médiapiacon kisebb-nagyobb befolyással rendelkező, a Fideszhez és annak gazdasági holdudvarához köthető személyek alapvetően három csoportba oszthatók: az államapparátuson, állami cégeken belül funkcióval rendelkezőkre, a cégtulajdonosokra, valamint a cégek aláírási jogkörrel bíró menedzsmentjére. A két utóbbi csoportba olyan személyek tartoznak, akik piaci vállalkozásokban érdekeltek.

A felsorolt személyek egy része más vállalkozásokban is érdekelt, cégbirodalmuk nem csak a médiapiacra terjed ki, de itt most csak ezekre fókuszálunk.

Mi most csak a neveket közöljük, a kreativ.hu listájából az is kiderül, kik ők, és mit csinálnak a médiapiacon.

Fazekas Csaba, Fonyó Károly, Győri Tibor, Habony Árpád, Kovács István, Liszkay Gábor, Nagy Ajtony Csaba, Nyerges Zsolt, Patonai Péter, Schváb Zoltán, Simicska Lajos, Somogyi Miklós, Széles Gábor, Tóth Marianna, Tóth Orsolya, Vámos Attila, Viszkei András, Viszkei Márton és Vitézy Tamás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik