A Kreatív Online a nyári, részletes Közterületi pénzosztás az Orbán-korszakban cikke után kikérte a Kantar Mediától a 2012 első féléves listaáras adatait a közterületi piac állami hirdetési bevételeiről.
2012 első félévében a Kantar adatai alapján az állami szektor 2,12 milliárd forintot költött. Ebből 1,46 milliárd forint ment a Simicska és Nyerges tulajdonába tartozó Publimontba, 240,5 millió pedig a Fonyó Károly érdekeltségébe tartozó, német társtulajdonú Euro AWK-ba. A Publimont részesedése így 69 százalékos, az Euro AWK-é pedig 11 százalék, ezzel közös részesedésük 80 százalék, ugyanannyi, mint tavaly egész évben volt.
A kormányváltás óta az állami szektor a Publimontnál 4,8 milliárd forintot költött el listaáron, ezzel 67 százalékos a részesedése, a második helyen Somogyi Miklós közterületi cége, a Mediacontact áll 965 millió forinttal, a harmadikon pedig az Euro AWK 722 millióval. Hármójuk összrészesedése 90 százalék.