Belföld

Fidesz-közeliek gazdagodnak az állami reklámokból

imf ellenes hirdetés (imf, reklám, kampány, )
imf ellenes hirdetés (imf, reklám, kampány, )

A közterületi médiában az állam továbbra is a Fideszhez köthető vállalkozásokat favorizálja. A kormányváltás óta 90 százalékban e cégek kapták a hirdetési megrendeléseket – derül ki a Kreatív cikkéből.

A Kreatív Online a nyári, részletes Közterületi pénzosztás az Orbán-korszakban cikke után kikérte a Kantar Mediától  a 2012 első féléves listaáras adatait a közterületi piac állami hirdetési bevételeiről.

2012 első félévében a Kantar adatai alapján az állami szektor 2,12 milliárd forintot költött. Ebből 1,46 milliárd forint ment a Simicska és Nyerges tulajdonába tartozó Publimontba, 240,5 millió pedig a Fonyó Károly érdekeltségébe tartozó, német társtulajdonú Euro AWK-ba. A Publimont részesedése így 69 százalékos, az Euro AWK-é pedig 11 százalék, ezzel közös részesedésük 80 százalék, ugyanannyi, mint tavaly egész évben volt.

A kormányváltás óta az állami szektor a Publimontnál 4,8 milliárd forintot költött el listaáron, ezzel 67 százalékos a részesedése, a  második helyen Somogyi Miklós közterületi cége, a Mediacontact áll 965 millió forinttal, a harmadikon pedig az Euro AWK 722 millióval. Hármójuk összrészesedése 90 százalék.

A részletes cikket itt találja:

Ajánlott videó

Olvasói sztorik