Belföld

Szaporodnak a fogyasztói panaszok

Egyre több magyar állampolgár keresi meg az Európai Fogyasztói Központot (EFK), és növekszik a károsult hazai vagy európai uniós ügyfeleknek visszajuttatott összeg is – közölte az EFK igazgatója szerdán Zalaegerszegen, sajtótájékoztatón.

Kriesch Attila arról számolt be, hogy a határon átnyúló vásárlásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos esetek miatt tavaly 341 panasz érkezett a budapesti fogyasztói központhoz magyaroktól, akik külföldi vásárlásaik miatt keresték meg az irodát, valamint külföldiektől, akik magyar vállalkozásokkal keveredtek vitába.

A 143 magyar panaszosnak a múlt évben 3,5 millió forintot sikerült visszajuttatni, és mintegy 6,5 millió forintot uniós tagállamok polgárainak utaltak vissza.

Az idén eddig 290 panasz érkezett, közülük 170 volt magyar állampolgáré, nekik mostanáig 7,5 millió forintot tudtak visszajuttatni, mintegy 5 millió forintot ugyanakkor külföldi állampolgárok kaptak meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik