Belföld

Megmenekült a Cerbona

műzli (műzli, )
műzli (műzli, )

Megvásárolta a két éve becsődölt cég székesfehérvári gyárát az üzemet másfél éve működtető Naponta Kft., így a márka és 84 munkahely megmenekült a felszámolástól.

Az új tulajdonos hétfőn írta alá a szerződést a Cerbona Zrt.-t felszámoló Agro Alba Zrt.-vel. Székesfehérváron állítják elő a cég ún. extrudált termékeit, elsősorban müzliket és müzliszeleteket, továbbá gabonapelyheket és chipseket. Az üzemre áprilisban írt ki tendert a felszámoló 1,5 milliárd forintos kikiáltási áron. A vevő, a Naponta Kft. 2011 óta gyártja a Cerbona extrudált termékeit.

A korábban 400 főt foglalkoztató Cerbona Zrt. csődjét 2010 októberében jelentették be. A három üzletágból, a malomipariból, a tésztagyártásiból és az extrudált termékek előállításával foglalkozóból álló társaság több mint 6 milliárd forint adósságot halmozott fel. A beszállítók már nem hitelezték tovább a tevékenységét, a cég alapanyagot ekkor már csak készpénzért kapott, azzal viszont nem rendelkezett.

A Naponta Kft. még 2010 decemberében kezdte meg a tárgyalásokat a Cerbona igazgatóságával a tevékenység átvételére. Ennek eredményeként három hónappal később, 2011 márciusában ismét megindult a termelés Székesfehérváron az extrudált termékeket gyártó telephelyen. A Naponta Kft. először bérgyártásra kötött szerződést a Cerbona Zrt.-vel. Ennek keretében a Naponta vásárolta az alapanyagot, majd Székesfehérváron gyártották le a termékeket, amelyeket a Naponta hozott forgalomba.

Pókecz Attila, a Naponta Kft. ügyvezetője a közleményben kifejtette, hogy a bedőlt cég 1,5-2 milliárdos szállítói tartozást hagyott maga után, és a bizalmatlanná vált beszállítók kezdetben csak készpénzért adtak alapanyagot. Ez rendkívül finanszírozásigényessé tette a gyártást, de a Naponta Kft. képes volt saját erőből, bankhitel nélkül újraindítani a termelést.

A vállalat forgalma tavaly 1,1 milliárd forintot ért el, az idén már megközelíti a 2 milliárd forintot, és a várakozások szerint 100 millió forint feletti adózott nyereséget termel 2012-ben.

“Az extrudált üzletág egykori 2,7 milliárdos forgalmának visszaszerzése a belföldi piacon rövid távon nem reális cél, hiszen chipset még nem gyártunk, a pelyhekben pedig nagy volt a piacvesztés. A szeletek és a müzlik forgalma viszont már az utolsó ‘békeév’ szintjén van” – mondta Pókecz Attila a közlemény szerint.

Az ügyvezető igazgató szerint a keleti országokban megmaradtak a vállalat korábbi jó kapcsolatai, de a fejlett piacokon is tervezik a megjelenést. A társaság ilyen meggondolásból új termékeket fejleszt, másokat pedig átcsomagolással akar újrapozícionálni és alkalmassá tenni a külföldi megjelenésre. A meglevő piacokon a termékek 70 százalékát Cerbona márkanéven hozzák forgalomba, 30 százaléka a kereskedelmi láncok saját márkás termékeiként kel el. Az új piacokon az ügyvezető szerint inkább az utóbbi megoldással lehet rövid távon nagyobb forgalomra szert tenni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik