Belföld

Fizet a becsapott ügyfeleknek az AXA Bank

axa_logo_uj (hirdetés)
axa_logo_uj (hirdetés)

Az AXA Bank tudomásul vette a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) vizsgálatának megállapításait és maradéktalanul eleget tesz az ügyfelek jogszerű kártalanítási igényeinek - közölte a pénzintézet.

A PSZÁF közel 44 millió forint visszafizetésére kötelezte az AXA Bank fióktelepét 380 fogyasztó javára, és 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot rótt ki, mivel a szolgáltató ezzel a jelzáloghiteles ügyfélkörével törvénytelenül fizettetett be előtörlesztési díjakat – közölte a PSZÁF az MTI-vel hétfőn.

A közlemény szerint a hatóság további 1 millió forint bírságot is kivetett, mivel az AXA tucatnyi termékhirdetményében megtévesztő, a jogszabállyal ellentétes tájékoztatást tett közzé az előtörlesztés költségéről.

A PSZÁF hétfői határozatában megtiltotta az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepének, hogy a továbbiakban jogsértően vonjon le díjakat az előtörlesztéssel élni kívánó jelzáloghiteles ügyfeleitől. Az AXA fióktelepe emellett köteles megtéríteni a fogyasztókkal szemben eddig jogsértő módon felszámított ilyen költségeket, ennek teljesítését az AXA fióktelepe már a vizsgálat lezárulta előtt vállalta.

Az AXA Bank az MTI-hez eljuttatott állásfoglalásában rögzítette: a bank a jogszabály módosítást követően már 2011 januárjában jogértelmezési állásfoglalást kezdeményezett a PSZÁF-nál.

A felügyelet állásfoglalásának kézhezvételét követően (2011. júliusában), az AXA Bank haladéktalanul megváltoztatta a korábbi gyakorlatát, átvette a felügyelet állásfoglalása szerinti értelmezést és azóta is ezt alkalmazza.

Az AXA nyomatékosította: a PSZÁF által kifogásolt jogsértő magatartás kizárólag a fenti időszak alatt állt fenn. A felügyelet hétfői határozata és a büntetés is erre a köztes – korábbi – időszakra vonatkozik.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik