Belföld

Jól haladnak a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon a felújítások

Jól haladnak a Budapest-Esztergom és a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon a pályafelújítások az Új Széchenyi Terv keretében - hangsúlyozta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője pénteken a két vasútvonal forgalmi változásait ismertető sajtótájékoztatón, Budapesten.

Emlékeztetett arra, hogy a 85 százalékban az Európai Unió és 15 százalékban hazai forrásból zajló Budapest-Székesfehérvár vasútfelújítás 55 milliárd forintba, a 2013 végéig tartó Budapest-Esztergom vasútvonal rekonstrukciója 43 milliárd forintba kerül.

Szórád Róbert, a MÁV-START Zrt. üzemletetési vezérigazgató-helyettese kiemelte: mindkét vasútvonalon forgalmi változások lesznek a felújítások miatt. A Budapest-Esztergom közötti szakaszon különböző útvonalakon járnak majd továbbra is a vonatpótló autóbuszok, az eddigiekhez képest módosított megállókkal, augusztus 27-től december 8-ig. Székesfehérvár és Budapest között szeptember 5-től a jövő év június 15-ig Kelenföld-Érd alsó-Tárnok között kétvágányú pályát építenek, ezért ezen a szakaszon közlekedő valamennyi vonat módosított útvonalon, megállásokkal közlekedik, Érd felső érintésével.

Loppert Dániel hangsúlyozta: a Tárnok-Székesfehérvár között a befejező munkálatok zajlanak, 95 százalékos a készültség, a Budapest-Esztergom szakaszon a munkaterületet átadták a kivitelezőnek, és folynak a munkálatok.
Szórád Róbert elmondta: az Esztergom-Budapest vasútvonal felújításához kapcsolódóan növelik a Pilisvörösvár és Esztergom között járó vonatpótló buszok kapacitását az iskolaszezon beindulása miatt.

Az elmúlt néhány hónap visszajelzései azt mutatják, a MÁV-START megbirkózott az esztergomi vonalon a felújítással előállt helyzettel, egyetlen utas sem maradt le egyetlen járműről sem, és a közlekedésben csupán kisebb késések adódtak. A MÁV-START üzemeltetési vezérigazgató helyettese szerint a Budapest-Székesfehérvár közötti pályafelújítás pozitív hatása érződik a közlekedésen, már most kényelmesebb.

Kőszeghy Miklós, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem külügyi dékánhelyettese elmondta, hogy 8 óra körül naponta mintegy 750-800 diák utazik a felújításban érintett szakaszon, s bíznak benne, hogy a közlekedésben nem lesz különösebb fennakadás.

Szabó Tibor, Martonvásár polgármestere arra hívta fel a figyelmet, hogy az utaskényelmi szempontokat is figyelembe kell venni a vasútfelújításnál, például a település állomásépületét is meg kellene újítani, és a P+R parkolókat biztonságosabban kellene őrizni. Loppert Dániel erre reagálva elmondta: az állomás felújítása nincs benne az uniós projektben, az egész vasúti szakaszt érintő kamera-rendszert a biztosító berendezésekkel együtt szerelik majd fel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik