Belföld

Idén tizenhat gyermek halt meg közúti balesetben

A minisztérium célja óvodás kortól felkészíteni a fiatalokat a biztonságos közlekedésre; ezért is tették közzé a Fiatalok közlekedésbiztonsági nyilatkozata felhívást, mely aktív szerepvállalásra ösztönzi az ifjúsági szervezetek tagjait.

A közlekedésbiztonsági rendezvényt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Baleset-megelőzési Bizottság (ORFK-OBB) szervezte a Zánkai Gyermek és Ifjúsági Centrum közreműködésével. A 8-18 éves korosztály részvételével megrendezett program elsődleges célja, hogy elősegítse a fiatalok tudatos szerepvállalását a biztonságos közlekedés érdekében, bővítse elméleti és gyakorlati ismereteiket.

Schváb Zoltán, az NMF közlekedésért felelős helyettes államtitkára a rendezvény sajtótájékoztatóján ismertette: egy átlagos ember naponta másfél órát utazik, ezen idő alatt két ember sérül meg balesetben. Az Európai Unióban a 18-25 éves korosztály 10 százalékkal képviselteti magát a társadalomban, a közúti balesetekben viszont csaknem 20 százalék az arányuk; évente 6 ezer fiatal hal meg az unióban, 86 százalékuk motoron vagy autóban szenved balesetet, s több mint 80 százalékuk férfi – tette hozzá.

A minisztérium célja óvodás kortól felkészíteni a fiatalokat a biztonságos közlekedésre; ezért is tették közzé a Fiatalok közlekedésbiztonsági nyilatkozata felhívást, mely aktív szerepvállalásra ösztönzi az ifjúsági szervezetek tagjait és azokat a személyiségeket, akik véleményformálóként hozzájárulhatnak a közlekedés biztonságosabbá tételéhez, a közlekedők szabálytisztelő és szabálykövető magatartásának alakításához, a nemzeti közlekedésbiztonsági célkitűzések megvalósításához – fejtette ki Schváb Zoltán.

Megújították az iskolai közlekedésbiztonsági nevelést, megteremtették a megfelelő jogszabályi feltételeket, a korábbi években képest pedig több forrást biztosítottak a közlekedés biztonságossá tételéhez, így például 50 milliárd forintot fordítottak közlekedésbiztonsági projektekre: korszerű gyalogátkelők, körforgalmak stb. építésére – sorolta a minisztérium intézkedéseit a helyettes államtitkár.

Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője elmondta: 1990-ben 107 gyermek halt meg közúti közlekedési balesetben, folyamatos csökkenés után 2011-ben ez a szám már 12-re csökkent, utasként vesztették életüket, vagyis a felnőttek okozták a halálukat azzal, hogy nem megfelelően óvták őket.

A 2012. augusztusi adat szerint viszont idén 16 gyermek veszítette életét közúti balesetben. Ez azt mutatja, hogy megint tenni kell valamit: sok mindent meg lehet még tanítani a gyerekeknek, hogyan vigyázzanak magukra a közlekedésben vagy utasként.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik