Belföld

Ezer kamera kellene a dugódíj bevezetéséhez

dugó (dugó, )
dugó (dugó, )

Ha Budapesten bevezetik a dugódíjat, és annak határa a Hungária körút és a Margit körút lesz, akkor 260-280 csomópontban mintegy ezer kamerát kellene telepíteni egy szakértő szerint.

A dugódíj beszedéséhez többféle rendszer is telepíthető, ám a választott technológia szigorú követelménynek kell, hogy megfeleljen. Ezek egyik legfontosabb eleme a védendő területre behajtó járművek regisztrálása. Európa nagyvárosaiban a kamerás rendszer terjedt el a leginkább.

Londonban 197, Milánóban pedig 43 kamera látja el ezt a feladatot, az eltérés a városok különböző szerkezetéből adódik – írja közleményében Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. munkatársa. A kameráknak legalább a fizetős időszakban folyamatosan működniük kell, tehát nemcsak az egyszeri beszerelést, de a karbantartást is biztosítani kell.

Megoldás lehet az is, ha a hidak lesznek fizetősek. Ez egyszerűbb és átláthatóbb struktúrát eredményezne, és mindössze 50 kamerára lenne szükség a nyolc fővárosi híd megfigyeléséhez.

Egy másik verzió lehetne a GPS-es nyomkövetésen alapuló rendszer, amely az autópályákon is működik. Ennek előnye, hogy kizárja az ellenőrzőpont kikerülését, mivel a fedélzeti eszköz a teljes útvonalat észleli. Hátránya viszont, hogy igen költséges megoldás, ám a jövő ebbe az irányba mutat – mondta Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország Kft. szakértője.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója múlt héten a Gazdasági Rádió Mozgásban című műsorában azt mondta, hogy nincs meg a budapesti dugódíj bevezetésének teljes körű feltételrendszere. Közlése szerint a dugódíjnak van közlekedésszakmai létjogosultsága, de csak akkor, ha a hozzá kapcsolódó beruházások megvalósulnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik