Belföld

Újabb sarcok az autósokra

dugó (dugó, szmog, )
dugó (dugó, szmog, )

Parlament előtt egy módosító javaslat a behajtási díjak bevezetésől, mindeközben kritikusok nélkül egyeztetnek a dugódíjról és újra napirendre kerül az e-útdíj.

Behajtási díj

Egyes fővárosi helyi közutak használatáért fizetnie kell nemsokára az autósoknak – legalábbis erről szól az a módosító javaslat, melyet két kormánypárti képviselő nyújtott be szerdán.

A módosítás szerint a személy- és teherforgalmi behajtási díjat egyes területi zónákra (behajtási övezetek), időszakokra és gépjármű-kategóriákra eltérő mértékben is meg lehet állapítani. A díjak a behajtási övezetekbe történő behajtásra, valamint az egyes behajtási övezeteken belüli közlekedésre együttesen is megállapíthatók. A behajtási díj elmulasztása esetén pótdíjat kell fizetni – számol be az MTI.

E-útdíj

A Napi Gazdaság szerint napokon belül ismét tárgyalnak a belföldi vállalkozások a kormányzattal a használatarányos útdíjrendszerrel összefüggő kompenzációról.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára a lapnak elmondta: a fuvarozók célja, hogy a fuvarszámlákon külön sorban szerepeljen az úthasználat ellenértéke, ezzel ugyanis világossá válna a számlák végösszegének emelkedése. A fuvarozási szakember úgy véli, az e-útdíj továbbhárítása elkerülhetetlen, a fuvarcégeknek ugyanis nincsenek már tartalékaik.

A díj mértékét és az egyes övezeteket egyébként a főváros rendeletben állapítja meg, a javaslat erre vonatkozóan nem tartalmaz konkrétumokat.

Egyeztetés kritikusok nélkül

Csütörtökön tart egyeztetést a fővárosi kerületek polgármestereivel Tarlós István a dugódíjra vonatkozó terveiről. Az Index szerint a főpolgármesternél tartott megbeszélésről hiányoznak majd azok, akik korábban kritikus véleményt fogalmaztak meg az eddigi ötletekkel kapcsolatban.

A lap úgy tudja, hogy Tarlósék sem a Hegyvidék sem Óbuda polgármestereit nem hívták meg az egyeztetésre. A Pokorni Zoltán vezette XII. kerület az utóbbi napokban már jelezte fenntartásait a dugódíjjal kapcsolatban. Hiányolta, hogy hivatalos tájékoztatást mindeddig nem kapott. A hegyvidéki önkormányzatnál elmondták azt is, hogy a feltételezhető övezeti határokon hiányoznak a P+R parkolók, amelyeknek a bevezető utak torlódási zónáján kívül kell lenniük. Hasonlóan kritikákat fogalmazott meg a III. kerület, Óbuda polgármestere, Bús Balázs is.

Az Index úgy tudja, a dugódíjra vonatkozó koncepciót még nem készítette el teljesen a BKK, ezért arról csak nagy vonalakban lehet szó. Az egyeztetés fő témája a dugódíj mellett a fővárosi tulajdonú mintegy ezer kilométernyi főút 70 százalékának átadása lehet a kerületi önkormányzatok számára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik