Belföld

Tarol a zsemle, nem kell a rozskenyér

Képtelenség megdönteni a fehér kenyér és a zsemle egyeduralmát.

Jellemzően 5-6 naponta vásárolunk 2 kilogramm kenyeret, főként a hazai láncok valamely kisebb üzletében, kisboltban vagy pékségben – derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből. Tavaly 10 százalékkal többet költöttünk pékárura, mint az előző évben, ám ez csupán az átlagárak emelkedésének tudható be.

Megállunk a látványpékségeknél

Az árbevétel több mint kétharmada a kenyérfélék vásárlásából ered, ötödét adja a zsemle és a kifli, és csak alig 10 százaléka származik az egyéb péksüteményekből (kakaós csiga, túrós batyu, kalács, croissant, stb.).

Az alapélelmiszernek számító kenyérből, kifliből, zsemléből gyakorlatilag minden háztartás vásárol, de a sós és édes péksüteményeket vásárló háztartások aránya is eléri a 90 százalékot. A legkedveltebb 20 élelmiszer toplistáján is helyet kapnak a különböző pékáruk: a zsemle- és kiflifélék a 9., míg a fehér kenyér a 16. helyen végzett.

Barna helyett fehér

Továbbra is a legkeresettebb a fehér kenyér, míg a barna kenyeret, rozskenyeret, illetve teljes kiőrlésű kenyeret alig-alig vásárolnak a magyarok.

Zsemlét és kiflit átlagosan másfél hetente vásárolunk, és egy alkalommal – háztartásonként – 13-14 darabot. Zsemlét sokkal szívesebben fogyasztunk, mint kiflit: minden eladott 10 darab pékáruból 7 zsemle és 3 kifli.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik