Belföld

Buszok mellet körvasúton is közlekedhetnénk Győrben?

A VEKE szerint Győr tömegközlekedését a vasútra is át lehetne vinni, tehermentesítve ezzel a zsúfolt buszközlekedést.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) új koncepcióval állt elő Győr tömegközlekedésének átalakítására. Úgy vélik, a vasútban rengeteg kihasználatlan tartalék van, melyeket az elmúlt évtizedekben nem szabadítottak fel. A város saját vasúthálózata jelenleg hatalmas területet foglal el, azonban hiányzó vasúti megállók, pár száz méteres vágánykapcsolatok híján nehezen használható.

Hazánk számára vasúti téren számos külföldi példa található arra, hogy miként lehet Győrhöz hasonló, kisebb régiós központok esetében korszerű, elővárosi vasúti közlekedést kiépíteni.

A VEKE szerint ugyanis Győr elővárosának jelenlegi közlekedése elért a teljesítőképessége határához,és fejlesztésre ebben a formájában alkalmatlan. A közutak zsúfoltak, túltelített. A kizárólagos autóbuszhasználat nagy mértékű eszközfelhasználással és energiakibocsájtással is jár. Ez környezetvédelmi szempontból sem tartható fenn hosszútávon.

A Győr területére eső vasúthálózaton létre kell hozni egy olyan törzsvonalat, mely alkalmas lenne nagy számú elővárosi vonat közlekedtetésére. Az egyesület által készített tervek alapján, ezen a gyorsvasúti hálózaton két új megálló épülne: Adyváros, illetve Marcalváros. Ez a gerincvonal alkalmas lenne helyi közlekedésre is. Győr vasúti lehetőségeinek kiaknézésa hatalmas területeket szabadítana fel a város számára, továbbá más településrészeket is bevonhat a vérkeringésbe. A Marcalvárosi vasútállomásról látványterv is készült.

Végül a piszkos anyagiak: az egyesület úgy látja, hogy ezek a megoldások, körülbelül 30-40 milliárd forintos költségből valósíthatók meg. A város számára ez a megoldás időtálló és könnyen fenntartható lenne, akár 30-40 éves távlatban is. Az elképzeléseket és a részletes terveket ide kattintva olvashatjuk el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik