Belföld

Online tudósítás: nézze meg az Audi új gyárát – sok fotóval

A Győr24 újságírója a helyszínről tudósította a gyárlátogatás eseményeit.

14 óra 22 perc – A gyárlátogatás utolsó helyszíne az összeszerelő üzem volt, amely a fejlesztés legnagyobb alapterületű csarnoka, 10 focipálya méretének felel meg. Bár ez a legnagyobb részleg, itt inkább az emberi, kétkezi munka kapja a főszerepet. Csupán 10 robot segíti majd az összeszerelést. Gyakorlatilag ez az autók elkészültének végső színtere, itt válnak majd egyedivé a négykarikás járművek.

Vörös Gábor, projektvezető-helyettes a bejárás során azt is elárulta, hogy az épületek térbeli acél rácsos tetőszerkezettel bírnak, vagyis az oszlopok mozgathatók, áthelyezhetők, így az igényeknek megfelelően tudnak alakulni a csarnokok.

13 óra 20 perc –  A csapat következő állomása a lakkozóüzem volt, mely 300 méter hosszú és 72 méter széles adottságokkal rendelkezik. Ulrich Minke elmondta, hogy itt kezdték először az építkezést. Hozzátette, nagy hangsúlyt kapott a környezettudatosság, hiszen károsanyagkibocsátását tekintve, a világon nem lesz még egy ilyen tiszta üzem! “Minden gyár egyedülálló, hiszen mindegyik más és más. Itt az a lehetőség adatott meg nekünk, hogy a zöldmezőn tudtuk tervezni az építkezést, így nem volt területi korlátunk. Minden tekintetben igaz, hogy sok új elképzelést megvalósítottunk, ezen belül is a szívügyem az energiatakarékosság, a zöld gyár kiépítése” – így az igazgató.

Külön érdekesség, hogy az ebben a részlegben megmunkált karosszériák 5 kilométeres anyagmozgatáson esnek majd át.

12 óra 45 perc – Érkezés a karosszériagyártó alapcsarnokba, ahol 620 robot fog dolgozni a jövőben, ez is jelzi az Audi automatizáltságát. A képen Ulrich Minke magyarázza hogy hogyan fog kinézni ez a részleg.

12 óra 15 perc – Első állomás a présüzem volt, melynek alapját 5 napon keresztül betonozták a szakemberek. Az itt helyet kapó gép a legmodernebb berendezésnek minősül.


11 óra 40 perc – Ulrich Minke beszédét követően Rozmann Tamás munkavédelmi felügyelő egy gyors munkabiztonsági oktatást adott az építésre látogató sajtósoknak, majd a vendégek teljes védelmi öltözetben, külön busszal indultak el az új járműgyár területére.

11 óra 20 perc – 2011 júliusában volt az új járműgyár alapkőletétele az Audi Hungaria Motor Kft.-nél, most pedig egy újabb jelentős állomásához érkezett a 900 millió eurós beruházás – hangzott el a pénteki élménynapon. Ulrich Minke hangsúlyozta, hogy az AG-nak tavaly 44.096 millió euró volt az árbevétele, és ebben jelentős szerepe van a győri vállalatnak is. Városunkban a társaság a tavalyi esztendőben 39 518 darab járművet gyártott le, 7322 dolgozó segítségével. Ulrich Minke hozzátette: a feszített munka eredményeként 5598 millió eurós árbevételt könyvelhetett el a győri vállalat.

Nagyon büszke vagyok rá, hogy én kaptam meg azt a feladatot, hogy az új járműgyár építésének projektfelelőse lehetek. A program óriási kihívás, négy új modell felfutását kell biztosítanunk 17 hónapon belül, valamint az új beszállítók betelepítése és a 2100 új munkatárs képzése is előttünk áll” – hangsúlyozta az ügyvezető. Majd hozzátette: az Audi Hungaria Motor Kft 1993-as alakulásakor 100 millió euró volt a törzstőke, amely ma már egy 4 millió négyzetméteres gyárterületté nőtte ki magát.

11 óra 10 perc – Ulrich Minke a járműgyártásért felelős ügyvezető igazgató köszöntötte a megjelenteket. Az igazgató elmondta, hogy több mint 30 éve dolgozik az Audinál, és a cég az elmúlt esztendőben is magasra tette a mércét.

11 óra 05 perc – Az Audi sikereit bemutató filmvetítéssel indult az Élménynap.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik