Belföld

Jó ütemben halad a szennyvízcsatornázási munka

24.hu
24.hu

2012. 04. 13. 14:10

Hetven százalék feletti műszaki készültség a szennyvíz-csatornázási munkáknál - tavaly év elején elején kezdődött el Székesfehérvár és térségének szennyvízcsatorna-hálózatának bővítése.

Hullay Gyula projektmenedzser elmondta, hogy a mai állapot szerint a műszaki készültség 70% körüli. Az uniós szabályok értelmében a szélesebb úthelyreállítás nem lehet a projekt része, az Állami Közútkezelő Kht. kezelésében lévő Béla út azonban teljes szélességű felületi zárást kap. A munkálatok – az időjárás függvényében – a napokban kezdődnek el, a többletköltségét az önkormányzat fizeti fizeti a Saára Gyula program keretében.

Az Európai Bizottság 2009. december 18-án hagyta jóvá a „Székesfehérvár Megyei Jogú Város és térsége – Pákozd, Pátka, Seregélyes – szennyvízcsatorna-hálózatának bővítése” nagyprojektet. A projekt a Székesfehérvár és térsége szennyvíz-elvezetési agglomeráció még ellátatlan területeit fedi le, amelyek közé Székesfehérvár még csatornázatlan területei, valamint a környező települések Pátka, Pákozd és Seregélyes tartoznak. A bővítés 148,8 km gravitációs csatornát és 41 km nyomóvezetéket, 26 db szennyvízátemelő telepet és 6744 új bekötést jelenti. A települések és településrészek a Velencei-tó érzékeny és fokozottan érzékeny vízgyűjtő területén találhatók, ezért különösen fontos a keletkező szennyvizek megfelelő összegyűjtése, elszállítása és kezelése. A beruházás eredményeképpen javul a Velencei-tó vízminősége, javul a felszín alatti vizek minősége is.

Hullay Gyula, a Szennyvízcsatorna Hálózat Bővítési Önkormányzati Társulás projektmenedzsere elmondta, hogy 2011 elején kezdődtek meg a munkák és év végére már sikerült olyan állapotot teremteni, hogy elérték a 60%-os mennyiségi műszaki teljesítményt, valamint a kiemelt jelentőséggel bíró üzembehelyezések egy részét is sikerült megvalósítani. Ráchegyen már 2011 december 20-án meg lehetett kezdeni az ottani csatornahálózat üzembehelyezésével a rákötéseket. „Célul tűztük ki, hogy ahol lehet, részműszaki átadásokkal próbáljuk elősegíteni, hogy ne egyidejűleg jelentkezzenek a rákötések” – emelte ki a projektmenedzser. Ráchegyet Kisfalud követte, amely városrész teljes területének bekötése megoldódott 2012 márciusában.

Ehhez kapcsolódóan a Nagyszombati út és néhány kisebb utcának a csatornahálózata is elkészült, ezzel mintegy 600 bekötés vált élővé. A mai állapot szerint a projekt műszaki készültsége 70% körül van. „Tervezzük a további üzembehelyezéseket, a jövőben Csala településrésznek az üzembehelyezése várható, valamint Székesfehérváron több kisebb településrész is csatornázásra kerül: év közepén itt is megvalósulhatnak a rákötések ” – tette hozzá Hullay Gyula, aki kiemelte, hogy az üzembe helyezésről minden esetben írásos értesítést küldenek a lakóknak, akik csak ezt követően, a Fejérvíz szakemebereinek részvételével végeztethetik el a bekötést.

Az EU-s támogatással megvalósuló beruházásban a támogatás a sávos úthelyreállításra vonatkozik, ezen túlmenően, bármilyen szélesebb úthelyreállítás nem lehet a projekt része. Kivéve azokat a területeket, amelyek az Állami Közútkezelő kezelésében vannak, ilyen például a Béla út, ahol a közútkezelő előírta a teljes szélességű un. „felületi zárást”. Ennek többletköltségét az önkormányzatnak külön meg kell fizetnie. A kivitelezőnek a sávon túl, nagyobb útfelületet kell helyreállítania abban az esetben is, amikor munkavégzés közben nagyobb felülelet rongálódik meg: ilyenekkel is lehet majd találkozni Székesfehérváron.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Budapest, 2017. június 22.
Egy férfi ásványvizet iszik Budapesten 2017. június 22-én. Másodfokú hõségriasztást adott ki Szentes Tamás, az országos tisztifõorvosi feladatokért felelõs helyettes államtitkár június 22-én 0 órától június 26-án 24 óráig.
MTI Fotó: Mohai Balázs

Abnormálisan meleg lesz 2022-ig

This general view taken on August 15, 2018, shows abandoned vehicles on the Morandi motorway bridge after a section collapsed in the north-western Italian city of Genoa. 
At least 30 people were killed on August 14, when the giant motorway bridge collapsed in Genoa in northwestern Italy. The collapse, which saw a vast stretch of the A10 freeway tumble on to railway lines in the northern port city, was the deadliest bridge failure in Italy for years, and the country's deputy transport minister warned the death toll could climb further. / AFP PHOTO / Piero CRUCIATTI / AFP / Piero CRUCIATTI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.