Belföld

Magyar ruhákban jár Hollywood

2006-ban egy fiatal lány, Sándor Szandra még arról beszélt, hogy négyen, egy budai pincében, ruhákat csinálnak. Tegnap viszont bejelentették, hatszázmillió forintot fektet a cégükbe egy kockázati tőkealap. Magyar sikertörténet.

A Nanushka név a tervező gyerekkori beceneve. A kis Szandit becézte így orvos apukája. A kislány már kilencévesen Portugáliába költözik egy időre, hogy igazán megtanuljon angolul, majd az érettségi után merészen felvételizik a London College of Fashionre. Pedig saját bevallása szerint előtte igazán rajzolni sem tudott. És csodák csodája, felveszik. Amikor végez, ellentétben a szokásokkal, nem egy nagy divatcéghez megy gyakornoknak, hanem hazajön és szinte azonnal saját márkát csinál.

Hollywoodi sztárok

Mostanra Charlize Theron, Lucy Liu és Selma Blair hordja a ruháit, amelyek Tokiótól New Yorkig a világ számos nagyvárosában kaphatók. A dolog messziről nézve igazi sikertörténetnek látszik. Hat év után tegnap, amikor bemutatták az SS12-es kollekcióját, egy egykori politikus is megjelent a színen és ezt mondta: önök most egy világhódító körút első állomásán vesznek részt.


Hogy milyenek a ruhák azt döntse el ön a képre kattintva!
Fotók: Ancsin Gábor

Mit keres Oszkó a divatban?

Oszkó Péter, merthogy róla van szó, bejelentése szerint összesen 1,6 millió dollárt fektet a PortfoLion kezelte OTP Kockázati Tőkealap a Nanushka divatcégbe. És ez még nem minden. Emellett 1 millió dolláros tulajdonosi kölcsönkeretet is biztosítanak a társaságnak. A volt pénzügyminiszter, aki bevallotta, hogy először jár divatbemutatón, azt mondta nekünk, hogy személyes kapcsolat útján jutottak el a kis magyar csapatig. „Mi egy sajátos szemléletben nézzük a cégeket. Azt figyeljük, hogy az iparág által visszaigazoltan a termék alkalmas-e terjeszkedésre és növekedésre. A csapat, a személyi állomány pedig olyan-e, akikből kinézzük, hogy képes egy növekedést lemenedzselni.” A PortfoLion Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki annak ellenére magabiztosan mozgott a közegben, hogy még a Fashion TV-t sem nézi, azt mondta, az a cél, hogy ez a magyar márka igazán sikeres legyen a nemzetközi piacokon. Sőt, szerinte az igazi feladat, hogy a Nanushka ne csak „magyar mércével legyen nemzetközileg sikeres”, hanem egy olyan márka váljon belőle, amit mindenhol pozitívan emlegetnek.

Bagóért

A bemutató közönsége szerint az összeg nem olyan nagy nemzetközi viszonylatban, ezért Oszkóék most tulajdonképpen aprópénzért tudnak bevásárolni. Ezzel ellentétben az hamar kiderült, hogy OTP Kockázati Tőkealap öt évre tervezi a befektetést és ez egy valódi mentőöv. Etropolsky Róbert, a Nanushka ügyvezető igazgatója azt mondja, hogy a cég magyar mércével kicsit túlnőtte magát mostanra. “Ezzel a befektetéssel egy nagyon nagyot léphetünk, vagyis valóban kicsi ez a pénz, de a márkának pont elég arra, hogy valóban naggyá váljon” – fogalmazott talányosan az ügyvezető.


Klikk!

A cég vezetését, az értékesítést és a gyártatást egy nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező csapat veszi át, így az eddig tervezői és ügyvezetői feladatokat is ellátó Sándor Szandra ismét teljes egészében csak a márkaépítéssel, illetve a tervezéssel tud majd foglalkozni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik