Belföld

Megyénk a második legtöbb munkahelyet kínáló régió

24.hu
24.hu

2012. 01. 27. 14:48

Tavaly az álláshirdetések közel harmada budapesti munkalehetőséget kínált, 19 százaléka pedig Győr-Moson-Sopron megyében lett meghirdetve.

A Workania állásportál szerint tavaly 22%-kal több álláshirdetés jelent meg az internetes oldalon, mint 2010-ben, miközben az álláskeresők száma éves szinten 5%-kal növekedett. A kutatásból az is kiderült, hogy a cégek leginkább áprilisban és májusban toboroznak, a legtöbb önéletrajz pedig januárban kerül a világhálóra.
Az állásportál éves kimutatást készített a 2011-es munkaerőpiacról. Az eredmények alapján kiderült, hogy az év során megjelent álláshirdetések 54%-a az első félévben került az internetre. A munkaadók tavasszal a legaktívabbak, a legtöbb álláshirdetés – az egész éves termés 11-11%-a – ugyanis április és május során lett meghirdetve, a legkevesebb – 6,4% – pedig az uborkaszezon végén, augusztusban.

Az álláskeresők hozzáállása

Az álláskeresők továbbra is az újévi fogadalmakban és a nyári pihenéseket követő újrakezdésben hisznek: az álláskeresők 11,3%-a ugyanis januárban, 10,2% pedig szeptemberben csatolta önéletrajzát az oldal adatbázisába. A legkisebb mozgás decemberben volt: az álláskeresők csupán 5%-a próbál ekkortájt munkát keresni.

Tavaly az álláshirdetések közel harmada budapesti munkalehetőséget kínált, 19% pedig Győr-Moson-Sopron megyében lett meghirdetve. A harmadik legtöbb állást kínáló régió Pest megye – az éves termés 5,7%-ával -, majd Csongrád és Fejér megye következik 4-4%-kal. A vas megyei állások az éves kínálat 2,5%-át adták, kevesebb, mint 1%-a a hirdetéseknek pedig Baranya, Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Tolna, Nógrád, Békés és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében jelent meg.

A Workania önéletrajz-adatbázisa alapján az álláskeresők is a kínálathoz igazodnak: a legtöbbjük – 28%-uk – ugyanis a fővárosban próbál elhelyezkedni, 9%-uk Pest megyében, 6% Győr-Moson-Sopron megyében, 4-4% pedig Csongrád és Fejér megyében. Több, mint 3%-a az álláskeresőknek Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Komárom-Esztergom és Baranya megyében szeretne dolgozni. A legkevesebben – 0,8% – Nógrád megyében próbálnának szerencsét.

Kategóriánkénti eloszlás

Az interneten található álláshirdetések 16,7%-a az értékesítés-kereskedelem, 11% az információs technológiák, 7-7% pedig az adminisztráció, a gépipar valamint a pénzügy és könyvelés területére szólt 2011-ben.
Az álláskeresők legnagyobb része pedig – 13, illetve 12% – az értékesítés-kereskedelem valamint az adminisztráció területén dolgozna. A harmadik leggyakrabban keresett kategória az interneten a segédmunkák: az önéletrajzok 8,4%-ában szerepel, majd a gyártás-termelés, valamint a szállítmányozás-logisztika következik 7-7%-kal.
Szintén az egyik legjobban keresett kategória az önéletrajzokban az idegenforgalom és vendéglátóipar: tavaly az álláskeresők 6,4%-a dolgozott volna valamilyen hotelben, panzióban, étteremben vagy bárban.
A Workania internetes állásportál 2006-ban jelent meg az internetes álláspiac hazai mezőnyében, s havi 300 ezres látogatottságával mára a piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. Az oldal legnagyobb hirdetői: az Audi Hungária, a Danone, a Lidl, a Tesco, az Auchan, a Nokia, az Ericsson, a Heineken, a Strabag, a Duna House vagy éppen a ThyssenKrupp.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

A anti-Brexit demonstrator dressed in a Union Flag suit and waving an EU flag stands on the road outside the Houses of Parliament in central London on March 29, 2018. - The one-year countdown to Britain's exit from the European Union began on March 29, 2018 with Prime Minister Theresa May touring the UK shore up support for the government's Brexit strategy. (Photo by Daniel LEAL-OLIVAS / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.