Belföld

Kétszázötven új dolgozó az IBM-ben

A cég most záruló projektjét az Új Széchenyi Terv 509 millió forintos, vissza nem térítendő uniós forrással támogatta.

Az IBM kétmilliárd forintból bővítette az egész Európát és Észak-Amerikát kiszolgáló szolgáltató-központjának kapacitását, és 250 fővel növelte létszámát Székesfehérváron – jelentették be a projekt csütörtöki záró rendezvényén.

Takács Zoltán, az IBM Data Storage Systems Kft. igazgatója a fejlesztés céljáról elmondta, szakképzett IT specialistákkal kívánták bővíteni munkaerő állományukat. A programot az Új Széchenyi Terv 509 millió forintos, vissza nem térítendő uniós forrással támogatta. Az új irodák és munkaállomások felépítését követően tavaly decemberben az összes tervezett munkahelyet betöltötték.

Az igazgató hangsúlyozta, az új munkatársak magas szintű szolgáltatásokat nyújtanak üzleti partnereiknek, ezért fontos követelmény volt az angolon kívül legalább egy európai nyelv ismerete. A fejlesztéssel a dolgozóknak is „üzentek”, hiszen a vállalat hosszú távra tervez Székesfehérváron, és a pályázatban vállalt öt éves fenntartási időszakon túl is komoly terveik vannak. Az idén tovább fogják bővíteni a szolgáltató-központot és a létszámot is – mondta.

Veres Zsolt, az IBM Magyarország vezérigazgatója kiemelte, a cég 76 éve van jelen a magyar piacon, és a mostani fejlesztéssel is bizonyította, töretlen a bizalom az ország iránt. Jelezte, a multinacionális vállalat teljes portfóliója megtalálható Magyarországon, a tradicionális kereskedelem mellett a gyártás és a szolgáltatás is.

Az IBM a székesfehérvári mellett mindössze nyolc hasonló ügyfélközpontot üzemeltet a világon. Székesfehérváron 1997 óta működteti egyik stratégiai fontosságú nemzetközi szolgáltató központját. A Nemzetközi Szolgáltató Központ – az IBM Delivery Center Central Europe – biztosítja az IBM és globális ügyfelei számára az operációsrendszer-támogatással, adattárolás-kezeléssel és a rendszerhálózatok távfelügyeletével kapcsolatos szolgáltatásokat.

A jól képzett, több nyelvet beszélő szakemberek elsősorban Unix, Linux, Windows és MainFrame rendszerekhez és a rajtuk futó különböző alkalmazások (SAP, DB2, Oracle) működtetéséhez nyújtanak támogatást az IBM Európai és Észak-Amerikai ügyfeleinek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik