Belföld

Ezért nem találta a tüntetőket az MTV

Közleményben tudatta az MTI, miért maradtak ki a tüntetők a tüntetésről szóló tudósításból.

Korábban a témában:

Mint arról mi is beszámoltunk, ordító baki csúszott az m1 fél nyolcas Híradójába tegnap este. Az Operánál tartott tömegtüntetésről ugyanis úgy számoltak be, hogy a helyszínről tudósító riporter mögött az Andrássy út rendőrök által elzárt, szinte üres része látszódott, az ott tüntető több ezer ember viszont lemaradt a felvételről. A történtekről a mai nap folyamán több hírportál is megemlékezett.

Este aztán közleményt adott ki az ügy kapcsán az MTI Nonprofit Zrt. Az írást változtatás nélkül közöljük:

“2012. január 2-án este az m1 esti Híradója úgy számolt be az alaptörvény elleni demonstrációról, hogy a tüntetők nem látszottak a képeken. Ennek a kétségtelen szakmai hibának egyetlen oka van: az élő adásba történő bejelentkezéshez szükséges, a hírműsorok rendelkezésére álló mobil műszaki egység a budai Várból a lezárások miatt későn ért a helyszínre, ezért a munkatársaknak nem volt idejük körültekintően olyan helyszínt választani, ahonnan a tömeg is látszott és a közvetítés is zavartalanul megtörténhetett. Nem tudatos döntésről volt szó, amit az is bizonyít, hogy a következő, reggeli és déli televíziós hírműsorokban már szerepeltek a tüntetőket mutató vágóképek.

A hírügynökségnek, valamint a közszolgálati rádió és televíziók hírműsorainak szakmai irányítását ellátó MTI Hírcentrum ettől az egy esettől eltekintve minden részletre kiterjedően számolt be az eseményről: a tüntetés napján a hírügynökség 13 anyagot és 16 fotót adott ki. A Magyar Rádióban az Esti Krónikában és a Késő Esti Krónikában is telefonos tudósítás volt a helyszínről, a Duna Televízió esti híradójában pedig élő bejelentkezés. Emellett az ugyancsak az MTI szakmai irányítása alatt álló hirado.hu folyamatosan, percről percre tudósított az eseményről, és két, képgalériát is tartalmazó, hosszabb anyagot készített.

Másnap a 180 perc című műsor hírei között, a Reggeli Krónikában három alkalommal is elhangzott összeállítás a demonstrációról, a Déli Krónikában hírben számoltunk be a történtekről, az Esti Krónikában pedig a kormányoldal és a legnagyobb ellenzéki párt is elmondhatta véleményét az eseményről. Az MTV és a Duna Televízió minden keddi hírműsora foglalkozott a tüntetéssel. A hírügynökség további négy képet adott ki az eseményről, napközben pedig nyolc anyagot, amelyekből a pártok véleménye mellett a külföldi sajtó reagálása is megjelent. A hirado.hu ezen a napon is összefoglaló cikkel és képgalériával jelentkezett.”

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.