Belföld

Elbúcsúzott a Tó Tévé stábja

P. Horváth Ágnes
P. Horváth Ágnes

2011. 12. 30. 12:25

Több mint huszonegy évnyi működés után leáll a Velencei-tó térségének televíziója.

Azt ma még nem tudni, hogy lesz-e folytatása a velencei-tavi televíziózásnak, de azt tényként lehet kezelni, hogy az évtizedekig elismerten működő tévé eddigi formájában nem készít műsort januártól- adta hírül pénteken a V-tó.info.

Csütörtökön búcsúztak egymástól a Tó Tévé utolsó stábjának tagjai. A televíziót 21 éve vezető főszerkesztő, Máté G. Péter szeptember közepén, év végi határidővel lemondott megbízatásáról, mert úgy ítélte meg, hogy nem tudja biztosítani a televízió 2012. évi biztonságos működtetését. A Tó Tévé gépparkja végsőkig elöregedett, önkormányzati támogatása az elmúlt években drasztikusan lecsökkent, és emiatt a szerkesztőség munkatársainak is csak rendkívül alacsony honorárium jutott.

A velencei-tavi tévé 1990 júliusában kezdte meg működését Gárdonyi Városi Televízió néven, Babiczky Klára irányításával, de ő pár adás után távozni kényszerült. Ezt követően Vígh András – ma a Magyar Televízió elismert szerkesztő-riportere – majd pályáztatás után 1991 januárjától a most leköszönő főszerkesztő vezette a szerkesztőséget.

A tévé 1993 januárjától, a kiépülő velencei-tavi kábelrendszernek köszönhetően Agárd, Gárdony mellett – Tó Tévé néven – már Kápolnásnyékre és Velencére is készített összeállításokat, amit a Fehérvár Televízióval másfél évtizede létrejött műsorcsere-megállapodás révén antennával is foghatóan Székesfehérváron, vonzáskörzetében és a tókörnyéken láthattak a nézők. A kis tévé műsora így potenciálisan mintegy negyedmillió emberhez jutott el.

Az elmúlt években a kistérségek létrejöttével és az internetes adásoknak köszönhetően a tókörnyék többi települése is részese lehetett a helyi televíziózásnak. Hét év óta a Tó Tévé Pusztaszabolcs televíziójaként is készített műsort. A Tó Tévé utolsó másfél évének hírműsorai továbbra is megtekinthetők lesznek a to-teve.info oldalon- írja a V-tó.info.

Sajnálják a tévé megszűnését az érintett városvezetők

Oláhné Surányi Ágnes, Velence első embere a Fehérvár24-nek elmondta: az önkormányzat, amivel tudta segítette a tévét. Ám a velencei és a gárdonyi hozzájárulás már nem volt elég a működéshez és a technikai eszközök fejlesztéséhez. A képviselő-testület minden évben kiértékelte a műsort, és megbecsüléssel foglalt állást vele kapcsolatban. Objektív információkat nyújtott a település életéről, teljes keresztmetszetet adott.

Oláhné Surányi Ágnes hangsúlyozta: a mindenkori stáb korrekt volt, szívén viselte a velencei eseményeket, nem kívülállóként állt hozzájuk, hanem a sajátjának tekintette azokat. A szerkesztők a hagyományos értékeket képviselték, a hírszolgáltatás erkölcsi, etikai normáit betartották, nem volt pártpolitikától irányított az információjuk, ezért tudott a Tó Tévé ennyi ideig fönnmaradni.

A műsor a lakosság egy részét informálta. Fontos volt, hogy a fehérváriak is nézhették, így tudtak arról a megyeszékhelyen élő üdülőtulajdonosok is, hogy mi történik a városban- mondta Velence polgármestere. Hozzátette: megszólaltak a tévében olyan közismert emberek – művészek, sportolók-, akikről nem is tudták az ottaniak, hogy közöttük élnek. Volt közösségformáló ereje a Tó Tévének.

A tévé működését jelentős bérleti díj nehezítette

Sajnálják, hogy így alakult. A Tó Tévé és egyben a Kábeltévé Kft. tulajdonosa a stúdióért jelentős bérleti díjat kért. Ez nehezítette a működést, és a fejlesztést. Gárdony 3.8 millió forintot biztosított évente a műsorgyártáshoz, de ez a pénz a velencei hozzájárulással együtt sem érte el a szükséges évi 11-12 millió forintot. A Tó Tévé nézettségét jelentősen csökkentette, hogy a szolgáltató nem tette elérhetővé a Digi Tévén keresztül a műsorát. Már csak nagyon kevesen tudták nézni Gárdonyban azt, ezért is ment ki a talaj a Tó Tévé alól- tudtuk meg Tóth Istvántól, Gárdony polgármesterétől.

Tóth István elmondta: a Tó Tévé a gárdonyi önkormányzat első ciklusában alakult. A képviselők serénykedtek, hogy legyen a városban a 90-es évek közepe táján egy tévé. Utána terjedt ki a működése szinte az egész Velencei-tó térségére. Jó volt a tévé műsora évtizedeken keresztül.

Négy jelentkező van már tévé üzemeltetésére

Gárdony polgármestere hangsúlyozta: a tulajdonos nem kereste meg az önkormányzatot azzal, hogy mi legyen a tévé jövője. Szeptemberben Máté G. Péter főszerkesztő bejelentette, hogy nem vállalja ilyen feltételekkel a működést december után. Tudomásul vették a döntést.

Feltehetően lesz olyan időszak, amíg nem lesz sugárzás- mondta Tóth István. A polgármester hozzátette: új tévé működtetésére már három ajánlatot kaptak, és ezeken kívül Máté G. Péter is nyújtott be egy újabbat, egy kisebb stábbal üzemelő tévére. A másik három társaság 20 perces műsort adna hetente, a fehérvári tévén keresztül, és inkább az internet televíziózás irányába mozdulnának el.

A helyi tévé ügyével januárban foglalkozik a gárdonyi képviselő-testület. Feltehetően pályázatot írnak ki a működtetésére.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Saudi soldiers stand guard as a Saudi air force cargo plane, carrying aid, lands at an airfield in Yemen's central province of Marib, on February 8, 2018. (Photo by ABDULLAH AL-QADRY / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.