Belföld

Naponta 10 panasz

P. Horváth Ágnes

2011. 12. 28. 12:17

Aki nincs résen, pórul járhat az üzletekben. Volt, akit becsaptak a boltosok az ajándék visszacserélésekor.

Napi 10 bejelentés érkezik hozzájuk az ország minden részéről, mivel a két ünnep között is telefonos ügyeletet tartanak- tudta meg a Fehérvár24 Hajdú Máriától, a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület elnökétől.

Hajdú Mária elmondta: a legtöbben minőségi hibára panaszkodnak. Sok esetben a használati utasításhoz nincs magyar nyelvű fordítás, és volt, aki emiatt nem tudta beüzemelni a műszaki cikket. Az ilyen problémára van megoldás. Sok a panasz amiatt is, hogy a ruhanemű, táska vagy cipő mérete nem jó, vagy a színe nem teszik új gazdájának. Ilyenkor csak az üzlet jóindulatán múlik, kicserélik-e vagy sem az árut. A szabályozások szerint nem kötelezhető erre az üzletet tulajdonosa.

Karácsony óta 12 panasz érkezett amiatt, hogy nem működik a televízió, videó, CD lejátszó. A vásárlók jó, ha tudják, ilyenkor elállhatnak a szerződéstől, még arra sem kötelezhetők, hogy az üzletben levásárolják a műszaki cikk árát- hangsúlyozta az egyesület elnöke.

Egy nehéz körülmények között élő család CD lejátszót vett, ám karácsonykor kiderült, hogy nem működik. Mielőtt visszament volna az üzletbe, náluk érdeklődtek, mit tehetnek ilyenkor. Azt tanácsolták a család egyik tagjának menjen vissza, vetessen fel minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvet. Kapott egy tájékoztató füzetet is. Bement a panaszos az üzletbe, és felvetette a jegyzőkönyvet, vissza is kapta a vételárat.

Olyan is előfordult, hogy ugyancsak rossz műszaki cikket vett egy lakos, de az egyértelmű szabályok ellenére sem akarták az üzletben felvenni a jegyzőkönyvet, valamint visszaadni a pénzt. Neki azt javasolták, menjen megint vissza, írjon be a vásárlók könyvébe, és a panasz második példányát hozza vissza az egyesülethez. Amint el kezdett írni a vásárlók könyvébe, azonnal visszakapta a vételárat – mondta Hajdú Mária.

A bejelentések száma az idén nem nőtt, körülbelül ugyan annyi, mint tavaly ilyenkor- tudtuk meg.

A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület az 1982-ben megalakult Fogyasztók Országos Tanácsa Fehérvári Szervezetéből jött létre. Több mint 15 éve önálló civil szervezetként végzi tevékenységét. Ügyfélszolgálati irodát működtet a székesfehérvári Csanádi téren. Reggel 8.00 – 14.00 óráig fogadják a panaszos ügyfeleket. Évente mintegy 3500 panaszos keresi fel az irodát.

EU pályázati program keretén belül bővült az egyesület tevékenysége telefonos ügyfélszolgálattal. Ezt a 06-40-200-917-es számon kedvezményesen hívhatják az emberek az ország egész területéről. De a panaszos hívásokat várják a 0620-253-22-70-es és a 0630-739-47-97-es számon is.

 

 

 

 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.