Belföld

BrandFestival: célkeresztben a fiatalok és az üzleti döntéshozók

Vajon mi köti össze az Y-generáció tagjait és az üzleti döntéshozók célcsoportját. Elsõ látásra semmi, hiszen számos tekintetben különböznek egymástól. Az október 20-21-én megrendezésre kerülõ BrandFestival azonban mindkét célcsoportot kitüntetett figyelemmel kezeli. Feltörekvõ reklámtehetségek arra keresik a válaszokat, hogy mivel lehet elkápráztatni korunk fiataljait. Egy másik szekcióban pedig az üzleti döntéshozók elérésében kulcsszerepet játszó Augmented Reality megoldásokat járják körül.

A BrandFestival idei tematikájának középpontjában az „Engagement”, (elkötelezõdés) témája és trendjei állnak. A kétnapos rendezvény célja, a szakma véleményvezéreinek bevonásával bemutatni az engagement irányait és márkastratégiai potenciálját. Tizenöt nemzetközi sztárelõadó, a Harvard University marketingprofesszora és a kommunikációs iparág mértékadó vállalatainak vezetõi, valamint civil szervezõdések ötletgazdái is elõadnak az idei BrandFestival-on.

A kétnapos tudásinfúzió, 10 szekciója és több mint 50 elõadása közül kifejezetten izgalmasnak ígérkezik a fiatalok bevonásáról szóló „Youth-marketing Development” címet viselõ szekció, valamint az üzleti döntéshozók elérését szolgáló technológiai platform, az Augmented Reality (AR) bemutatását célzó „Customer Engagement in Digital Landscape” szellemi dzsembori. A fiatalokról és a magas egzisztenciális és kulturális tõkével rendelkezõ üzleti döntéshozókról szóló kutatások idõrõl-idõre arról számolna be, hogy ezek a célcsoportok speciális médiafogyasztási profillal rendelkeznek, elérésük egyre nehezebb. Viszont bevonásuk a kommunikációs fronton jelentõs üzleti haszonnal kecsegtet.

A „How Cool Brands Stay Hot: Branding to Generation Y” címû könyvben és honlapon hatékony példákat találunk arra vonatkozóan, hogy mi módon is kell a fiataloknak pozícionált márkákat hatékonyan kommunikálni. Sõt, nemzetközi szinten a „cool életérzésre” a kizárólag fiatalokból álló, 20Something és a 6+1 nevû reklámcég üzleti modellt is épített. De hogyan látják mindezt a hazai fiatal reklámtehetségek? Vajon az ügynökségi oldalon dolgozó, újgenerációs szereplõk más gondolkodási struktúrával vannak-e megáldva, mint senior társaik? Fiataloknak szánt termék vagy szolgáltatás reklámkommunikációját hatékonyabban tervezi-e az ügynökségi oldal fiatalabb szereplõje? A „Youth Marketing Development” szekcióban, Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) fõtitkárának moderálásával a Portfolio Nights, Eurobest Young Creatives, Cannes Young Lions versenyeken szerepelt és díjazott magyar reklámtehetségek fejtik ki véleményüket a fiatalok reklámkommunikációba való bevonásának kreatív és stratégiai trendjeirõl.

Egy másik szekcióban a hazai üzleti környezetben sikeres AR megoldások kerülnek bemutatásra Budaházy Szabolcs, az ARworks tulajdonosának vezetésével. A programelem tematikába való beemelésének hátterében az áll, hogy egyre jelentõsebb számú médiacsatornán kell megszólítanunk az döntéshozókat is. A megszólítás, figyelem elkapása mellett pedig interaktív, szórakoztató tartalmakkal kell lebilincselni õket. A kiterjesztett, valóság erre rendkívül alkalmas. Egy technológia, melynek során a valóságos világot mesterséges, ott nem lévõ, digitális tartalmakkal egészítjük ki. A piaci hírek azt támasztják alá, hogy Magyarországon is folyamatosan növekszik az érdeklõdés az AR iránt. Az AR-megoldások azért is lehetnek az üzleti szegmens számára relevánsak, mert az A és B státuszú, prémium célcsoportban felülreprezentáltak az ilyen alkalmazásokat futtatni képes telefonok. Ebben a programelemben elõad majd Somodi Viktória, a Ford regionális kommunikációs igazgatója. A Ford volt az a piaci szerepelõ még az elmúlt év õszén, amely kategóriájában egyedülálló technológiák egész sorát felvonultató családi egyterûjét, az ötüléses C-Max-ot és a hétüléses Grand C-Max-ot hasonlóan forradalmi módon, AR kampány keretében mutatta be. A szekció további résztevõi lesznek Lovas Levente, a Vodafone Senior tartalomfelelõse, Pantl Péter, a Marquard Media Férfi divíziójának vezetõje.

A BrandFestival szervezõi a rendezvény kommunikációja szempontjából is nagy hangsúlyt szentelnek az új típusú technológiai platformoknak. A rendezvény elõadásait interaktív szituációba helyezõ iPad-re és iPhone-ra letölthetõ applikáció mellett az ARworks-sal együttmûködésben egy érdekes AR alkalmazással teszik színesebbé az idei eseményen megjelenõ nemzetközi sztárelõadókkal kapcsolatos ismereteket.

BrandFestival: célkeresztben a fiatalok és az üzleti döntéshozók 1

Közép-Európa egyik legjelentõsebb szakmai csúcstalálkozója idén két napos esemény keretében, 2011. október 20-21-én, Budapesten, a MOM Kulturális Központban és a LARUS Rendezvényközpontban vár mindenkit, akinek fontos, hogy innovatív ötletekkel tartsa magát az élmezõnyben.

További információ:
http://www.brandfestival.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik