Belföld

MÁV: nem működik az online jegyvásárlás

Számítógépes hardver hiba miatt nem működik a MÁV-START Zrt. e-Ticket rendszere, egyelőre nem tudni, meddig.

Napok óta gondok vannak a MÁV internetes jegyvásárlási rendszerével, most a cég hivatalosan is türelmet kér. A vasúttársaság azt közölte: a rendszer újraindítása a műszaki hiba elhárítása után lehetséges, de ennek időpontja jelenleg nem meghatározható. A szakemberek dolgoznak a probléma elhárításán.

A jegyvásárlás a menetjegypénztárakban és a vonatokon továbbra is biztosított.

A MÁV-START Zrt. szerint belföldi utazás nem hiúsulhat meg a rendszer meghibásodása miatt, mivel az utasok újabb jegy váltása nélkül is felszállhatnak a vonatra. A nemzetközi utazásnál pedig a vasúttársaság – amennyiben a jogszabályi feltételek fennállnak – utólagosan téríti meg a felmerült többletköltségeket.

Azok a belföldi utasok, akik az interneten keresztül már megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki az internetes jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra. További fizetési kötelezettségük nincs, azonban a jegyvizsgálótól a vonaton kapott utasleadási lapot adategyeztetésre el kell juttatni a MÁV-START ügyfélszolgálatára. Ezt megtehetik e-mailben, faxon, személyesen vagy levélben.

Az interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg nemzetközi utazásukat. A regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja megjelölésével, és az eredeti jegy benyújtásával az ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető az újonnan, pénztárnál váltott nemzetközi menetjegy kezelési költség levonása nélküli visszatérítése is.

A vasúttársaságnál hangsúlyozták, hogy a rendszerleállás miatt az utasokat anyagi hátrány nem éri.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik