Belföld

Tarlós közlekedési adóból pénzelné a BKV-t

A főpolgármester úgy véli, egy MÁV-val közös új tarifarendszer bevezetése is segíthet a financiális gondokon.

Magánbuszokra, szigorúbb jegyellenőrzésre, a diák- és nyugdíjaskedvezmény átalakítására, egységes parkolási rendszerre, a teherautók behajtási díjának emelésére, dugódíjra és fővárosi közlekedési adóra számíthatnak a budapestiek, ha a kormány elfogadja az önkormányzat tervét – írja a Népszabadság.

A koncepcióra még nem válaszoltak a minisztériumok. Ez a lap szerint időhúzás és nyilvánvaló politikai üzenet. A kormányfő a minap a közösségi közlekedés átfogó szerkezeti reformja mellett érvelt, de egyelőre a Nemzeti Közlekedési Holdinggal kapcsolatban is nagy a bizonytalanság, és a “Fidesz berkein belül többen nehezményezik Tarlós István különutas politizálását”.

A téma kapcsán a főpolgármester a közrádióban azt mondta, hogy a BKV életben maradásához idén elég az ígért 19-20 milliárd forint. Ugyanakkor a cél az, hogy 2012-re az állam társtulajdonos legyen a közlekedési vállalatban – tette hozzá Tarlós István az MR1-Kossuth Rádió reggeli műsorában.

Ezenkívül tárgyalnak a kormánnyal egy közlekedési adóról is, amit a gépjárműadó helyett vetnének ki, a befolyó pénzt szintén a BKV-ra fordíthatnák. A hajléktalanokról a főpolgármester azt mondta, az aluljárókból sokkal emberibb körülmények közé kerültek az otthontalanok.

Ügyüket a Menhely Alapítvánnyal, a Máltai Szeretetszolgálattal összefogva folyamatosan kezeli a főváros – emelte ki Tarlós, vitatva egyes civilszervezetek adatait arról, hogy ezer ember kerülne az utcára a hajléktalanok támogatására szánt pénzek átcsoportosítása után.

A Sziget Fesztiválról a főpolgármester azt mondta, ez egy súlyosan profitorientált vállalkozás, amit a főváros nem akar megakadályozni, de az ingyen ebédeknek vége: nem lesz ingyenes közterület-használat. Tegnap jó vágányra került az ügy, amely szerinte megegyezéssel zárul.

Előrelépésről beszélt a műsorban a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója is, szerinte látszik a fény az alagút végén, bár a szervezőknek bajuk van azzal az elvvel is, hogy a főváros pénzt kér egy rendezvényért, ami hasznot hozhat neki is.

A szervezők azt ugyanakkor elfogadják, hogy Budapest ma nem engedhet meg magának olyan támogatásokat, mint korábban. A városvezetés most azt várja, legyen egyértelmű, a közterület-használatért adott támogatásért cserébe mit kap a város.

A tárgyalások most erről folynak. Ha ezekben az irányelvekben sikerül egyetértésre jutni, a következő lépésként a számszerűsítésnél is megtaláljuk majd a megnyugtató megoldást – mondta Gerendai Károly.

AJÁNLOTT LINKEK:

Tarlós új Budapestje: Magánbuszok és dugódíj (Népszabadság)
Tarlós: a cél, hogy az állam 2012-re a BKV társtulajdonosa legyen (MR1-Kossuth Rádió)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik