Belföld

A káosz jelei a betegpanaszok kezelésénél

Az Egészségbiztosítási Felügyelet megszűnik, hét másik intézményben lehet panaszt tenni az egészségügyi ellátásra.

Az Országgyűlés nyáron döntött úgy, hogy az egészségügyi ellátás minőségét vizsgáló felügyeletet megszünteti. Szócska Miklós egészségügyi államtitkár mindezt úgy indokolta, hogy “nagyfokú törés volt a szakma és az ütő-verő-ellenőrző intézmény között”.

A szervezet feladatait és a betegpanaszokat hét intézmény között osztották fel: az ÁNTSZ, az Egészségbiztosítási Pénztár, a betegjogi alapítvány, a nyugdíjigazgatóság, az államkincstár, az adóhivatal és a szakminisztérium várja a betegek reklamációit, azonban a panasz fajtájától függ, hogy melyik szervezethez kell fordulni – hangzott el az RTL Híradóban.

Úgy tűnik, a helyzet nem teljesen egyértelmű az intézményeknek: a lista szerint a panaszok egy része az Egészségbiztosítási Pénztárhoz tartozik, de a szóvivő szerint ők nem vizsgálnak ilyeneket.

Az ÁNTSZ sajtóosztályán azt mondták, még nem vettek át semmilyen feladatot, de a kórházi panaszok kivizsgálása nem hozzájuk tartozik. A felhívott ügyintéző azonban felveszi a panaszt, holott a lista szerint nem is járhatna el ilyen ügyekben – hangzott el a híradásban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik