Belföld

BKV-Alstom: még hat kényszerfrigy

A szakszervezet szerint kisebb módosításokkal megfelelő lehet a franciák járműve.

Még hat hónapig kötelező együttműködnie a BKV-nak és az Alstomnak abban, hogy a francia cég megszerezze a 2-es metró szerelvényeihez a hatósági engedélyt a felek által megkötött szerződés szerint – közölte a főpolgármester. Demszky Gábor szerint bizonytalanság most amiatt van, hogy az Alstom él-e fellebbezési jogával.

A főpolgármester abban bízik, hogy az augusztus 26-i közgyűlés naprendjére kerülhet egy, a megoldást szolgáló előterjesztés. Szerinte a 4-es metró szerelvényeinek szállítása ügyében még több hónap van arra, hogy elkerülje a főváros az uniós pénzek visszafizetésének veszélyét. A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a főváros a pénzénél marad.

Az Alstom-kocsik kisebb módosítások után megkaphatnák az engedélyt – mondta a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke. Szerinte a fékrendszert nagyon egyszerű módosítással a magyar jogszabályoknak is megfelelővé lehet tenni. A legköltséghatékonyabb az lenne, ha a BKV, az Alstom és a hatóság leülne egy asztalhoz

Ha felmondaná a BKV az Alstommal kötött szerződést, akkor hosszú pereskedés kezdődhet, amelynek a végkimenetele bizonytalan – mondta Gulyás Attila. Az Alstom járműveire már a szakembereket is kiképezték. Ha másik gyártótól vesznek szerelvényeket, akkor az embereket újra ki kell képezni, le kell vizsgáztatni, aminek jelentős költségei vannak – tette hozzá.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság pénteken közölte, hogy nem adta meg a 2-es vonal szerelvényeire a végleges típusengedélyt a francia Alstomnak, többek között a fékrendszer problémái miatt. Az Alstom még vizsgálja, hogy fellebbez-e, a BKV pedig azt, milyen következményei lennének a szerződés felbontásának.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik