Az önkormányzati választások után Budapest új vezetésének felül kell majd vizsgálnia, hogy milyen hibák, mulasztások történtek a beruházás előkészítésében. Fekete Rajmund, a Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság sajtómunkatársa a Blikknek azt mondta, hogy a 4-es metróra fordított összegek a fővárosi és vidéki felszíni közlekedés fejlesztése elől veszik el az uniós és hazai forrásokat.
Az esetleges folytatásról mindezeket mérlegelve születhet majd döntés – közölte , hozzátéve: a közlekedésfejlesztésben az autópályák erőltetett ütemű építése helyett inkább a leromlott közút- és vasúthálózat fejlesztése várható.
Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója közölte: a metrótörvény és a fővárossal kötött szerződés érvényben van, az mindkét felet kötelezi, változtatási szándékról nem érkezett jelzés.
Nyáry Krisztián szerint a kormány a metróberuházás lemondásával olyan nehéz helyzetbe hozná a következő városvezetést, amelynek révén Budapest sokmilliárdos uniós támogatástól esne el.
A VEKE szóvivője nem támogatná a második szakaszt. A 170 milliárd forint negyedéből nem a Bosnyák térig, hanem Újpalotától az Erzsébet hídig lehetne olyan gyorsvillamost építeni, amelynek menetideje csak két perccel lenne hosszabb a metróénál – mondta a lapnak Vitézy Dávid.