Belföld

A BP bevásárolta magát a keresőkbe

A BP az olajkatasztrófával kapcsolatos kifejezéseket vásárolt a Google és a Yahoo internetes portálon, hogy az azokra kereső felhasználók a cég honlapját kapják első találatként.

A Google az olajszivárgás szóra több ezer találatot kínál fel, az első link azonban a mexikói-öbölbeli tragédiáért felelős brit olajvállalathoz vezet. „Tudjon meg többet arról, hogyan segít a BP” – invitálja klikkelésre a találati sor az érdeklődőket.

Toby Odone, a BP szóvivője megerősítette: több kifejezést „megvettek”. Mint mondta, meg akarják könnyíteni az embereknek, hogy információkhoz jussanak a kárelhárítási műveletekről.

Internetes szakértők azonban kétségüket fejezték ki a BP szándékait illetően. A cég szerintük befolyásolja az információkhoz való hozzáférést, méghozzá abból a célból, hogy helyreállítsa megroppant tekintélyét. Az Egyesült Államokban környezetvédő csoportok tiltakozó akciókat szerveznek a BP „tehetetlensége” miatt, és a Fehér Ház a napokban úgy döntött, hogy a szövetségi hatóságok nem tartanak több sajtótájékoztatót a BP illetékeseivel közösen.

Kevin Ryan, a kaliforniai Motivity Marketing piackutató cég vezetője briliánsnak nevezte a BP lépését, rámutatva, hogy a felhasználók nincsenek tudatában annak, ha fizetett linkre kattintanak. A vállalat nagyszerű PR-taktikával vette meg a keresőmotoros kifejezéseket, a sajtó jelentős része ugyanis a BP ellen hangolja a közvéleményt. A Google oldalán az április 20-i platformrobbanás óta a leggyakrabban keresett kifejezések között szerepel az olajszivárgás, az öbölkatasztrófa és a BP szó.

Scott Slatin, a Rivington New York-i keresőmotoros marketingcég vezetője úgy becsülte, hogy a BP naponta legalább 10 ezer dollárt fizet azért, hogy a katasztrófával kapcsolatos találatok élén a cég pozitív üzenete szerepeljen.

A BP a héten tévés kampányt is indított, amelyben Tony Hayward vezérigazgató bocsánatot kér a történtekért, és kijelenti, hogy cége teljes felelősséget vállal a Mexikói-öböl megtisztításáért.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik