Belföld

A kávén spórolunk, a szeszen nem

Tejből kevesebbet fogyasztunk borból ugyanannyit. Átalakítja a válság a vásárlási szokásokat.

A tavalyi év utolsó negyedében csökkentek a magyar háztartások vásárlásai az alapvetőbb termékek közül a tej, a feldolgozott húsok és a mosószerek kategóriában a GfK Hungária legújabb, a magyar kiskereskedelmet vizsgáló kutatása szerint. Emellett kevesebb tea, csokoládé, édes és sós keksz, valamint őrölt pörkölt kávé fogyott. A kávé és a tea forgalma évek óta csökken, a válság csak ráerősít erre a tendenciára.

Az alapvető termékek közül nem estek vissza a száraztészta, a sajt, a joghurt és a túró vásárlásai. Égetett szeszekből és borból is hasonló mennyiség fogyott, mint egy évvel korábban.

A GfK kutatása megállapította, a magyar háztartások a munkanélküliségtől és a családok anyagi helyzetének romlásától való félelem hatására várakozó álláspontra helyezkedtek a vásárlások tekintetében.

A vásárlási hajlandóság 2008 decemberben a szeptemberhez képest rekord mértékben esett, ami arra utal, hogy 2008 végéig a hazai fogyasztók többsége nem vett tudomást arról, hogy a válság miatt át kellene alakítania vásárlási szokásait.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik