Belföld

Az új Honda Jazz (X)

Megérkezett az új Honda Jazz – bámulatosan variálható családi autó, minden helyzetben megállja a helyét, legyen szó bevásárlásról, városi közlekedésről, kirándulásról!

„Vagy” helyett „és”

Azt hiszem, nem én vagyok az egyetlen, aki maximalista, ha az autójáról van szó. Aki szeretné, hogy a kocsija minden helyzetben megállja a helyét, és mindig praktikus és „segítőkész” legyen. Hozzá kell azonban tennem, hogy valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki általában csalódik e magas igényeit illetően, hiszen ha valamiben minden megvan, akkor sok esetben inkább semmi sincs igazán benne. Kijelenthetem, hogy ez az új Jazz esetében nem így van. Alakíthatóságának köszönhetően hozza mindazt, amit egy városi kompakt autótól, egy városi egyterűtől, sőt szinte még azt is, amit egy kishaszon-gépjárműtől várnánk.

Az új Honda Jazz (X) 1

A Jazz 2001-es modellje már eddig is azokat a tulajdonságokat igyekezett magában egyesíteni, amik átlépték a kategóriák határait. Az új Jazz is erre a koncepcióra épül, ha lehet, még magasabbra helyezve a mércét. Nem csupán a jelenlegi modell vásárlóit szeretné megcélozni, hanem megoldást kíván kínálni mindazoknak, akik egy olyan, városban jól használható kisautót szeretnének, ami akár családi autóként is ideális – méghozzá kompromisszumok nélkül.

A Jazz kívül és belül egyaránt megnőtt, de a megforduláshoz és manőverezéshez nincs szükségünk nagyobb helyre. A „vagy”-okat „és”-ek váltották föl, hiszen nem vagyunk választásra kényszerítve, hanem mindent megtalálunk egy modellen belül, kényelmesen, praktikusan, sokoldalúan.

Az új Honda Jazz (X) 2

A kicsit nagyobb méretű „előretolt utasterű” karosszériából jobb a kilátás, a Jazz belső tere még tágasabb, így az egész család kényelmesen elfér benne.
Akár csomagokkal együtt. Az előző változatban világsikert hozó Magic ülésrendszer továbbfejlesztett változatát immár egyetlen mozdulattal az igényeink szerint alakíthatjuk. Az, hogy 3 felnőtt kerékpárt kényelmesen szállíthatunk benne, csak egy példa erre.

Gondolom, abból a szempontból sem én vagyok az egyetlen, hogy mindig biztonságban akarom tudni az egész családomat. Nos, az új Jazzben a biztonsági felszerelések száma is nőtt. Mostantól a rendszer része a Honda Modern Ütközési Biztonságú (ACE) karosszériaszerkezet, az aktív első fejtámaszok és a VSA. Minden modell alapfelszerelése a két első légzsák, az oldallégzsákok, a teljes méretű függönylégzsákok és mind az öt ülésen a hárompontos biztonsági övek. Az első utasüléshez tartozó légzsák kikapcsolható, ha az ülésen a menetiránnyal szemben gyermekülést akarnánk elhelyezni, s a Jazz-be első ízben került olyan jelzőrendszer, amely a hátsó ülésen is figyelmeztet a be nem kapcsolt övekre.

Az új Honda Jazz (X) 2

Persze ne feledkezzünk meg a vezetési és utazási élményről sem.

Az új Jazz nagyobb keréktárcsái, az átdolgozott felfüggesztés és a szélesebb nyomtáv egyszerre javítják az autó agilitását és a kényelmet.

Hiszem, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki mindezek után zavarba ejtően sokoldalú kocsinak tartja az új Jazzt. Olyan autónak, amelynek előnyére válik, hogy nem sorolható kategóriákba. A kategóriák ugyanis mindig túl szűkek, túl behatárolók. A határokat pedig tudni kell átlépni. A Hondának ezúttal ez minden bizonnyal sikerült is.

Tekintsd meg videónkat!*

További információk a honlapon!

______________________________________________________

* A videó letöltése néhány percig is eltarthat

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik