Belföld

Ma az építészet minősége a legjobb marketing eszköz – CEU-REality csoport

admin

2008. 10. 15. 16:30

Ma az építészet minőségi szintre emelése az egyik legjobb marketingeszköz, ez láthatóan formálja a vevők, és ezáltal a fejlesztők gondolkodásmódját - Interjú Járosi Tamással a Károlyi István Városközpontot fejlesztő CEU-REality csoport vezetőjével.


Érdekes és sok szempontból meghökkentő a
Károlyi István Városközpont először elkészült épületeinek homlokzata. Egyöntetűen pozitívak a visszajelzések?

– Nincs olyan épület, amely egyöntetűen csak jó kritikát kaphat az utca emberétől, illetve ha van, akkor az túlságosan is a közízlést szolgálja, amely ma hazánkban egyszerű és felejthető épületeket szül. A célunk az, hogy olyan épületeket tudjunk építeni, amelyek kommunikálnak az utca emberével, azaz észrevehetőek, véleményt generálnak.

A mi házaink a bontott tégla homlokzattal és a kerület több száz éves ipari múltjára visszatekintő fém építészeti elemekkel egyszerre meghökkentőek, egyben egy új építészeti minőséget hoznak Észak-Pestre. A visszajelzések nagyon jók, nap mint nap emberek autóval- motorral megállnak a házak előtt fényképezni, sokan közülük bejönnek a földszinten található értékesítési irodába érdeklődni. Ez azt is jelenti, hogy az épület látható minősége ma a leghatékonyabb marketing eszközünk.

Megéri ilyen áttételes és valószínűleg költséges módon költeni a marketingre?

– Az ingatlanpiac nagy változásokon ment keresztül az elmúlt években, sok rövid életű tendencia váltotta egymást. Az elmúlt év végén elindult nemzetközi átalakulás hatásai pedig még ma sem kiszámítható végeredménnyel fognak járni.

A fejlesztők élete nem lett könnyebb, fokozódott a verseny, óriási a harc a vevők kegyeiért. Ennek kézzelfogható eredménye, hogy – főleg a megerősödött hazai-fejlesztői réteg felismerte, nem elég csak futószalagon lakó vagy irodaházakat termelni, a vevőnek terméket kell fejleszteni. A termék szó ebben az értelemben ugyanazt jelenti, mint bármely más üzletágban, azaz fel kell kutatni a vevők igényeit, meg kell fogalmazni és le kell képezni ezen igényeket és megfelelően be kell csomagolni a produktumot, amit a piaci versenyben képesek leszünk jó áron, megfelelő profittartalommal értékesíteni. Az építészet minősége egy jó eszköz arra, hogy a vásárló beleszeressen a termékbe, birtokolni akarja és ezáltal a vásárlása során előnybe részesítse más termékekkel szemben.

A mi célunk az, hogy mind az építészet eszköztárával, mind az épített környezettel, mind a kínált szolgáltatási skála sokszínűségével olyat nyújtsunk, ami jelenleg még nem létezik hazánkban.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Oregon landscape - Crown Point overlooking the Columbia River and the Gorge
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.