Belföld

A prémium kultúra fogyasztók két harmada aktívan sportol (X)

5000 főn alapuló kulturális fogyasztói szokásokról végzett kutatást a Hungarofest Kht. „A prémium kultúra fogyasztók két harmada aktív sporttevékenységet folytat” – válaszolta Rubovszky Rita, a Hungarofest Kht. ügyvezető igazgatója arra a kérdésünkre, hogy milyen, akár meglepő eredményeket ismertek meg az általuk végzett kulturális fogyasztói szokásokról végzett kutatás során.

A prémium kultúra fogyasztók két harmada aktívan sportol (X) 1 „Ez a minket is meglepő eredmény nem csak a kulturális szakemberek számára, hanem a sportszergyártó cégeknek is érdekes lehet – folytatta Rubovszky Rita – hiszen olyan célcsoportról beszélünk, akik amellett, hogy rendszeres látogatói különféle kulturális eseményeknek, aktívan sportolnak, tehát képesek és hajlandóak a kultúra mellett sporttevékenységre is költeni.

Érdekes megállapítás az is, hogy a rendszeresen, legalább hetente sportolók ritkán járnak sportversenyekre, azonban a mozi és könnyűzenei koncertek látogató körében kétharmadnál is magasabb a hetente sportolók aránya, és ez a szám a színházlátogatók esetében is megközelíti az 50 százalékot.”

Mi volt a kutatás fő célja?

A fő cél a személyes kapcsolat kiépítése a kultúra fogyasztójával. A mai kor egyik legfőbb jellemzője, hogy elárasztanak minket az új információk, az új ismeretek, dönteni pedig nem könnyű, illetve sokszor nincs is időnk rá, hogy teljes körültekintés mellett szelektáljunk. A Hungarofest Kht. célja, hogy személyre és érdeklődési körre szabott kulturális programokat tudjunk közvetlenül ajánlani. Olyan és csakis olyan kulturális hírekkel akarunk szolgálni az adott érdeklődőnek, amely saját fogyasztási szokásai alapján fontos lehet számára, vagyis a saját megadott adatai alapján kínáljuk a neki leginkább megfelelő kulturális programot és helyszínt.

Hogyan kapcsolható a kutatás a Reneszánsz Év -2008 programsorozathoz?

A kutatást elsősorban az évad programszerkezetét követve alakítottuk ki, tavasszal kiállításokon, nyáron fesztiválokon, tematikus rendezvényeken, színházakban és komolyzenei koncertek helyszínein folytattunk kérdőíves felmérést. Ezen kívül fontosnak tartom kiemelni a reneszánsz gondolatvilágát, amely úgy ábrázolja az embert, mint alkotó lényt, amely állandóan definiálja önmagát, meghatározza céljait, keresi és elemzi a dolgok okát, értelmét. Ezt a gondolatmenetet próbáltuk meg mi is követni, amikor az évad folyamán új kulturális kezdeményezéseket hoztunk létre, vagy akár a már meglévő pályázati összegeket és pályázati köröket bővítettük ki.

Milyen egyéb érdekes, meglepő eredményt tud kiemelni a sport és kultúrafogyasztás szoros kapcsolatán kívül?

A megadott válaszokból például az olvasás terén meglepően intenzív közönség képe bontakozik ki. A kiállításokat gyakran látogató válaszadók viszont érdekes módon kifejezetten ritkán járnak koncertekre, zenei rendezvényekre. Kirajzolódni látszik tehát egy elsősorban zenei, egy elsősorban vizuális és egy elsősorban verbális kultúrafogyasztó-típus. Véleményem szerint ez az egyik legérdekesebb, és leghasznosabb rendelkezésünkre álló adat jelenleg, ugyanakkor, visszakanyarodva az első gondolathoz, várjuk azon sportszergyártók jelentkezését, akik szeretnék a kultúrát támogatni – fejezi be mosolyogva az ügyvezető igazgató asszony.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik