Belföld

Hasznos tudnivalók a MÁV Biztosító volt ügyfeleinek (X)

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete augusztus 15-ével visszavonta a MÁV Biztosító tevékenységi engedélyét. Az engedély visszavonásának napjával, augusztus 16-án 0 órától az egyesületi tagok biztosítása megszűnik. Az egyesület tagjai július 31. és augusztus 15. között kell új biztosítót válasszanak. Összegyűjtöttük a MÁV Biztosító ügyfeleinek, mi most a teendőjük.

Hasznos tudnivalók a MÁV Biztosító volt ügyfeleinek (X) 1

Aki figyelte az elmúlt hetekben a gazdasági híreket, tudhatja, nincsenek rendben a dolgok a MÁV Biztosító körül. Miután az egyesület közgyűlése elutasította a tagok pótdíj-befizetését, a PSZÁF, illetve a Pénzügyminisztérium gyorsan lépett, gyakorlatilag augusztus 16-án 0 órakor megszűnik minden MÁV egyesületes biztosítás.
Az egyesület tagjai nem kaptak sok időt: augusztus 15-ig le kell szerződjenek egy új biztosítóval.

Mondd, te kit választanál?

Interneten vagy telefonon keresztül ma már jóformán mindent el lehet intézni, a biztosításkötést is. 10 perc az egész, vagy még annyi sem.

A legfontosabb, hogy azt döntsük el, melyik biztosítóhoz akarunk szerződni. A döntés persze nem egyszerű. Az olcsóságról valószínűleg továbbra sem akar az ember lemondani, minek fizetne a kelleténél jóval többet egy kötelezőért. A történtek után azonban lehet, érdemes arra is gondolni, hogy olyan céget válasszunk, ahol nem történhet meg még egyszer, hogy a biztosító eltűnik alólunk.

A biztosító-váltási időszak egyik nyertese az első híradások szerint a Genertel, az első magyar direktbiztosító lehet. A Genertel a hazai piac második legnagyobb biztosítói csoportjának, a Generali Csoportnak a tagja, tőkeerős cégcsoport van tehát a háta mögött. A Genertel díja elsősorban a 30 év feletti, legalább 5 éve kármentesen vezetők számára kiemelten kedvező, de mindenképp érdemes kiszámolni honlapjukon (www.genertel.hu), mennyi is lenne náluk biztosításunk díja. Aki a Genertel honlapján vagy telefonszámán (06 40 30 40 50) köti meg új biztosítását, most egy piros Sony Vaio notebookkal is gazdagabb lehet, ha szerencsés.

Hasznos tudnivalók a MÁV Biztosító volt ügyfeleinek (X) 2


A teendők sora

A PSZÁF közleménye szerint mindenképp be kell fizetni a 3. negyedéves MÁV biztosítós kötelező felelősségbiztosítási díjat is, ha ezt valaki nem teszi meg, elveszíti bónuszát. Ha befizettük ezt a díjat, már kereshetjük is az új biztosítót. A szerződés megkötésére a biztosítók és az online alkuszok honlapján is lehetőség van. Ha az élőszóban valaki jobban megbízik, mint az internetben, válasszon egy telefonos biztosítás-kötést is kínáló biztosítót, hogy ugyanolyan gyors és kényelmes legyen a szerződéskötés, mint a weben.

A PSZÁF által kiadott információk szerint minden MÁV biztosítós ügyfél postán fogja megkapni a kártörténeti igazolást, amit el kell juttatnia a szerződés megkötését követően a választott biztosítónak. Az új biztosító a kártörténeti (bónusz) igazolás alapján tudja majd átvezetni az új szerződésre az eddig megszerzett bónuszt.

Az új biztosítónál a szerződéskötéstől számított 30 napon belül kell befizetni az első díjrészletet. Az új biztosító a kormányrendelet szabályozása szerint A00-ban fogja megküldeni az első csekket, amint azonban eljuttatjuk nekik a kártörténeti igazolást, át fogják állítani a bónuszt az igazolásban szereplőre és 4. negyedéves díjba be fogják számítani az A00-ás díj befizetéséből adódó túlfizetést.

Ajánlatunk: www.genertel.hu

Címkék: PR-cikkek

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.