A helyzet már szinte tragikomikus, nem történik hosszú idő
óta előrelépés – jelentette ki Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke. Szerinte a MÁV
menedzsmentjének “meg van kötve a keze”, nem képes érdemben elmozdulni
korábbi álláspontjáról, ugyanakkor reméli, hogy a közlekedési tárca vezetése lépéseket
tesz annak érdekében, hogy a MÁV menedzsmentje a megállapodást lehetővé tevő
helyzetbe kerüljön.
Bárány Balázs megerősítette: a szakszervezet szeretné
elkerülni a sztrájkot, de ha a tárgyalásokon nem lesz előrelépés, a
sztrájkbizottság július elsejei döntésének megfelelően két héten belül – ami
július 14-én jár le – folytatják a munkabeszüntetést.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője szerint a szakszervezet követelései
irreálisak, nem teljesíthetők. A vasúttársaságnak nincs anyagi fedezete a
követelések teljesítésre sem egyenként, sem csomagban.
A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés
a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék
felett, és a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése
valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azokkal a követelésekkel, hogy a
korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a
személyszállítás, a munkáltató pedig 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a
vártnál magasabb inflációt.