Belföld

Védekezzen a fizetésképtelen ügyfelekkel szemben!

A kis- és közepes vállalkozások (kkv) a nagy vesztesek, amikor a behajthatatlan követelések leírására kerül sor. Mégis sokan vannak, akik egyszerűen figyelmen kívül hagyják a figyelmeztető jeleket. Aztán hirtelen kellemetlen helyzetbe kerülnek: az ügyfeleik nem tudnak fizetni, és emiatt őket is üldözik a hitelezőik. A vállalkozások durván egyharmada megy csődbe ilyen módon, önhibáján kívül.












Védekezzen a fizetésképtelen ügyfelekkel szemben! 1


Védekezzen a fizetésképtelen ügyfelekkel szemben! 2
Védekezzen a fizetésképtelen ügyfelekkel szemben! 3

Rendkívül fontos, hogy a fizetésképtelenség korai figyelmeztető jeleit időben felismerjük, és megfelelő ellenlépéseket tegyünk. Mikre kell figyelni? Sok ilyen jel van. Külön-külön meglehetősen ártalmatlannak tűnhetnek, de együtt már elég egyértelmű figyelmeztetést nyújtanak.

Az Intrum Justitia magyarországi ügyvezetője, Felfalusi Péter segít értelmezni az apró részletekben megbújó veszélyforrásokat.

Rakja össze a keresett jeleket, mert együtt likviditási gondokat jelezhetnek:
• Az ügyfél rendelési szokásai hirtelen megváltoznak. A kisebb volumen likviditási gondokat jelezhet. Másrészről viszont, ha az ügyfél hirtelen sokkal többet rendel, mint máskor, ez azt jelezheti, hogy más szállítók már kihátráltak az üzletből.
• Az ügyfél a készpénzkedvezmény helyett a szállítói hitelezést választja.
• Az ügyfél részletfizetést kér.

Van ezen kívül még rengeteg „homályosabb” tényező, amely nem könnyen számszerűsíthető vagy összehasonlítható, de amely mégis fontos figyelmeztető jelzés:
• A vállalkozás bizonyos egységeit bezárják.
• Sok személyi változás a vezetői pozíciókban.
• A vállalkozás jogi formája megváltozik, gyakran kétségbeesett próbálkozásként a felelősség korlátozására.
• A bankszámlák gyakori váltogatása a gondok biztos jele.

Egy kis- vagy középvállalkozásnak a legtöbbször nincs ideje a fenti változások követésére. Mire rájön, hogy egy szakértőhöz kellene fordulnia, gyakran már egy év is eltelik. Pedig minél hamarabb kezdünk el az üggyel foglalkozni, annál nagyobb a siker esélye. A legjobb persze, ha az ügy el sem jut ebbe a fázisba, éppen ezért dolgozta ki az Intrum Justitia a Preventív-csomagot.













Védekezzen a fizetésképtelen ügyfelekkel szemben! 1


Védekezzen a fizetésképtelen ügyfelekkel szemben! 2
Védekezzen a fizetésképtelen ügyfelekkel szemben! 3



Az Intrum Justitia Preventív-csomagja tartalmazza az összes olyan megelőző szolgáltatást, amelyek akár már a szerződéskötés előtt tájékoztatják a megbízókat üzleti partnerük pénzügyi és likviditási helyzetéről, valamint a várható fizetési hajlandóságról. A Preventív-csomag előfizetői lekérdezhetik a figyelt vállalat bejegyzett cégadatait, illetve az abban bekövetkezett változásokat (pl. csődeljárás, felszámolás, tulajdonosváltás) illetve hozzáférnek hazánk legnagyobb adósadatbázisához, ahol több százezer vállalkozás fizetési morálját ellenőrizhetik naprakészen. A Preventív-csomaggal együtt jár, hogy a megbízó cég feltüntetheti minden dokumentumán és számláján, hogy kinnlévőségeit az Intrum Justitia kezeli. Tapasztalatok szerint pusztán ez az „apróság” akár 30-50 százalékkal csökkentheti a kinnlevőségek keletkezését.

Amennyiben 2007. június 15-ig fizet elő az Intrum Justitia Preventív szolgáltatására, kedvezményes feltételekkel veheti igénybe a cég behajtási szolgáltatásait is! Részletekért kattintson ide.

További információk!




Ajánlott videó

Olvasói sztorik