Belföld

Tovább bővül az expressz piac

Az expressz piac bővülését körülbelül 10%-osra becsülik a következő 3 évre. Ezen belül is kimagasló növekedési ütemre számíthatunk az aznapi szolgáltatások piacán amely a 20%-ot is elérheti. A trendet kihasználva új irodaházat és raktárbázist épít a hazai légi expressz csomagszállítási szolgáltatásokban piacvezető DHL Express Magyarország Kft.

Joseph Böröcz, a cég marketing és kereskedelmi igazgatója szerint Magyarországon az expressz piac további fejlődése várható a következő három évben. A légi forgalom előreláthatólag 10, a közúti 12-15, a belföldi 8- 10%-kal bővül. A konjunktúra oka alapvetően az autó-, az elektronikai- és a gyógyszeripar fejlődésében keresendő. További lehetőséget jelent a Közép-Kelet Európába költöző szerviz és elektronikai cégek ide telepített európai javító bázisai, ahol a kontinensen jelentkező javítási igényeket kezelik és küldik vissza ügyfelüknek 1-2 napon belül. Így olyan expressz szolgálatóra van szükségük, amely – csakúgy, mint a DHL – nemzetközi háttérrel rendelkezik és online folyamatkezelési megoldásokat is kínál.

A DHL Express Magyarország Kft. várhatóan a 10-15 százalékos átlagos növekedési ütemnél nagyobb mértékben bővíti forgalmát – mondta Joseph Böröcz. A piacinál nagyobb bővülést a kimagasló minőségű szolgáltatás teszi lehetővé: a 95% feletti pontosság, a rugalmasság és a gyorsaság. A gyors szolgáltatásokat a DHL 100%-os tulajdonosának, a Deutsche Post World Net 420 repülőgépből álló, saját tulajdonú flottája is segíti. A társaság a lehetőségek kihasználása érdekében folyamatosan fejleszti online szolgáltatásait, rendszereit is, így további innovatív megoldásokat vezet be a jelenleg is működő 0–24 órás elektronikus nyomon követés mellett.

A növekvő igények kiszolgálására a DHL irodaházat és raktárbázist épít az M5-ös autópálya budapesti bevezető szakaszánál– mondta a cég marketing és kereskedelmi igazgatója. Az expressz csomagszállítással foglalkozó társaság új központja 2007. július elsejére készül el. A fejlesztések révén lehetővé válik több budapesti telephely összevonása is.

A DHL ma piacvezető szerepet tölt be a határozott idejű légi expressz (akár másnap reggel 9-re történő kiszállítású) küldemények hazai piacán. A cég a magyarországi mintegy hétezer tonnás teljes éves forgalom 35 százalékát mondhatja magáénak. A társaság nemcsak kisebb levelek, hanem akár többtonnás küldemények gyors célba juttatását is vállalja. Így a nagy cégeknek, illetve a kis- és középvállalkozásoknak is testreszabott szolgáltatásokat nyújt.

A DHL vezetése azt is szem előtt tartja, hogy a cég eredményei a magyar társadalomnak is hasznára váljanak. Ennek érdekében a vállalat támogatja a kultúrát és a sportot is: patronálja a Vígszínházat, a Magyar Állami Operaházat és a Szépművészeti Múzeumot, illetve segíti a magyar jégkorongot és labdarúgást is.

Részletek


Ajánlott videó

Olvasói sztorik